בעקבות הנהגת שקד: ב'ימין החדש' דורשים ריצ'רץ' בעשירייה הראשונה

קרב על רשימת הימין: ב'ימין החדש' דורשים כי במקרה איחוד עם הבית היהודי, לימין החדש יינתנו חמישה מקומות בעשירייה הראשונה. ב'בית היהודי' מגיבים: "דרישה מחוצפת"

הקרב על רשימת איחוד הימין: ב'ימין החדש' חזרו אתמול לשוק הפוליטי, וכבר, כך מתברר, הגיעו בדרישות למפלגת האם, 'הבית היהודי'. לפי פרסום הבוקר ב'ידיעות אחרונות', ב'ימין החדש' דורשים "ריצ'רץ'" עם הבית היהודי ברשימה, ונתינת מקומות לימין החדש בעשירייה הראשונה במפלגה המשותפת לפי הסדר הזה, מקומות 1,3,5,7,9.

למעשה, כבר בעוד כשבוע וחצי יידרשו המפלגות השונות להגיש את רשימות המועמדים מטעמן, ועבור אנשי איחוד מפלגות הימין והימין החדש מדובר במשימה מורכבת במיוחד. מלבד המחלוקות העיקריות שעדיין קיימות על ראשות המפלגה וחלוקת התיק הבכיר, ישנו עדיין גם ויכוח על איך תיראה הרשימה והאם תיראה יותר חרד"לית או יותר ליברלית.

אמש כבר החלו חילופי מסרים בין שתי הרשימות על האיחוד הצפוי. בשיחות לא רשמיות שהתנהלו בין מתווכים מצד איילת שקד, יו"ר הימין החדש, ומצד הבית היהודי, העלתה שקד את הדרישות המקדימות לחתימת הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

"על פי הסקרים הימין החדש גדול יותר ויכול היה לדרוש חלוקה של שני שלישים לטובתו ושליש לטובתם. למרות זאת, בגלל שהאיחוד חשוב ההצעה שהועברה היא ריצ'רץ' שבו שתי המפלגות מקבלות ייצוג שווה", אמרו המתווכים שצוטטו ב'ידיעות'.

עם זאת, באיחוד הלאומי ובבית היהודי הבהירו כי הם דוחים בתוקף את שני התנאים של שקד ובנט. הם הזהירו כי מדובר בדרישות שיכולות להביא לפיצוץ המו"מ בין שני הצדדים. "הם דורשים גם ריצ'רץ' וגם את ראשות המפלגה. מדובר בדרישות חצופות וגרידיות. כל ההסכם יכול לקום וליפול רק על המיקומים ברשימה", אמרו בכירים באיחוד מפלגות הימין.

עוד הוסיפו אמש מקורביו של השר רפי פרץ, כי אין לו כוונה להתפשר או לוותר על מקומו בראשות הרשימה. "בנט ושקד מתכוונים לעשות עלינו בליץ ולכופף אותנו לרשימה בתנאים שלהם", אמרו. "לא נאפשר לזה לקרות, שקד לא תקבל את המקום הראשון".

גם השר בצלאל סמוטריץ' מתח אתמול ביקורת חריפה על בנט ושקד, וצייץ בטוויטר שלו כי הם לא למדו את הלקח מהבחירות הקודמות, שבהן הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. "טעינו כנראה בסלחנות שגילינו ליצר ההרפתקנות המסוכן שלהם", כתב, והוסיף: "אם הם יחזרו שוב בחוסר אחריות על הטעות שתפצל את הימין, הם יישאו באחריות לתוצאותיה. הפעם כבר לא יסלחו להם על הפלת ממשלת הימין והקמת ממשלת שמאל בגלל מניעים אישיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *