בעקבות הפוגרום בישיבה הספרדית: דרעי הביע זעזוע

הפוגרום בבני ברק: השר דרעי הורה לח"כים ולנציגי ש"ס בבני ברק להגיע לישיבה ולסייע לבחורים ולהנהלת הישיבה לשפץ ולהחזיר את קול התורה למקום כדי שעולם התורה לא ייפגע

יו"ר שס אריה דרעי מגנה הבוקר את בחורי ישיבת ויז'ניץ מרכז שזרעו הרס  וביצעו פוגרום בישיבת נחלת דן  בבני ברק,  "ו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי ששמע על המקרה, הביע זעזוע עמוק מהפגיעה הקשה בעולם התורה ובבני הישיבות ומחילול ה׳ הנורא.", נאמר בהודעת התנועה.

בעקבות האירוע החמור השר דרעי הורה לחברי הכנסת, לנציגי התנועה בב״ב ולפעילי ש״ס המרכזיים בעיר להגיע לישיבה ולסייע לבחורים ולהנהלת הישיבה לשפץ ולהחזיר את קול התורה למקום כדי שעולם התורה לא ייפגע.

לאחר שבועות של קטטות אינסופיות בין תלמידי ישיבת ויז'ניץ לנחלת דן, הערב נחצה קו אדום כאשר בחורי הישיבה השליכו ביצים לעבר האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז), בתגובה פרצו בחורי שיבת ויז'ניץ לישיבה הספרדית עקרו דלתות, שברו מיטות וחלונות והחריבו בפועל את הישיבה.

אחד מעדי הראייה סיפר כי לאחר שמס׳ בחורי ישיבה ספרדים זרקו ביצים על רכבו של האד׳ מויז׳ניץ מרכז, פרצו החסידים לבניין הישיבה שברו חפצים וזרעו הרס וחורבן. לטענת בחורי הישיבה הספרדית – החסידים היכו אותם באלימות קשה.

מיכאל בן שמעון, עד ראיה סיפר בחצות בקו הסקופים של הירשמן: "עברתי למטה במקרה ושמעתי צעקות נוראיות. חשבתי שמדובר בפיגוע. נכנסתי פנימה וראיתי קבוצת בחורים חסידיים מבצעים פוגרום נוראי. הבחורים מצידם טוענים שזרקו שקית מים על אחד הרכבים".

בויז'ניץ טוענים כי במשך תקופה ארוכה מציקים בחורי הישיבה הפרדית לבחורי הישיבה החסידית, וכי כל הפניות לראשי הישיבה להפסיק בהצקות ובזריקות נתקלו בתגובה של "אין לנו שליטה על הבחורים".

רחוב בן יעקב 17, מאכלס את ישיבות נחלת דן ואוהל משה. הצד השני של הבניין, מול בית הכנסת של מרכז חסידי ויז'ניץ. כעת, המהומה הגיעה לשיא, והמשטרה החלה לחקור את פרטי האירוע.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חוצפה ועזות סאטמאר ירושלים רוקדות במחולות

    חוצפה ועזות לפרסם רשמי ווידיעא מבנות סאטמאר ירושלים רוקדות במחולות להרבנית מסאטמאר❗

    מאת סאטמארי… שומו שמים ❗ לאן הגיענו ❗

    צוות הרבנית מסאטמאר הפיצו ווידיעא מבנות סאטמאר ירושלים במחולות וריקודים !

    זה לא בנות ליטאות – זה לא מבני בני ברק. זה בנותינו היקרים והצנועים של מוסדות סאטמאר בירושלים שבלי שום צניעות הפיצו אותו. ומובן שזה עם הסכם המנהל הטופש וכו'

    הזאת צניעות, הזאת טהרת הקדוש, הזאת חסידות????

    הכזונה יעשו אחותינו❓
    תהא כוהנת כפונדקית❓……

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. איפה דרעי היה כל הזמן שמהישיבה הזו הציקו בלי סוף לויזניץ? דרעי מתעורר לטובת הספרדים רק כשהענין

    מגיע מהאשכנזים. רוב הזמן הציבור העממי של הספרדים שקוף בעיניו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב