בעקבות הקרב הכושל: הדחה בגולני

שני לוחמים מחטיבת גולני וסמל מחלקה ראשונה יודחו בעקבות החדירה בה הצליח מחבל פלסטיני לעבור מרצועת עזה לשטח ישראל בתחילת החודש.

שני לוחמים מחטיבת גולני וסמל מחלקה ראשונה יודחו בעקבות החדירה בה הצליח מחבל פלסטיני לעבור מרצועת עזה לשטח ישראל בתחילת החודש. – מהתחקיר עולה כי השניים לא חתרו למגע בפיגוע בו נפצעו מפקד מחלקה בחטיבה ושני לוחמים.

על פי הפרסום בוואלה, מהתחקיר התברר כי לאחר שהמחבל החמוש חדר לשטח מדינת ישראל, הקצין חתר למגע, וביצע איגוף עם שני לוחמים אך ברגע שנפצע באורח בינוני מאש המחבל הוא החל לסגת לאחור. איתו נסוגו לאחור שני הלוחמים.

.בשלב הזה הגיע למקום הנהג שהבחין בחילופי האש בין המחבל למפקד המחלקה, הנהג אמר לסמל המחלקה – "אני לכאן לא נכנס".רק מאוחר יותר הגיעו כוחות נוספים, והסתערו אחרי שעות על המחבל עד שהרגו אותו

מח"ט גולני החליט בתום התחקיר להדיח את סמל המחלקה מפיקוד ולחימה ואת הלוחמים מתפקידי לחימה בשל תפקודם הלקוי
.
"הלוחמים היו צריכים לסיים את האירוע מיידית ולא לאפשר למחבל לשהות שעות ארוכות בשטח למרות שהמרחב נסגר על ידי כוחות גדולים מהקרקע ומהאוויר", טוענים גורמים בצה"ל שאף ציינו כי המחבל הצליח לאחר הקרב עם מפקד המחלקה לזחול מערבה מאות מטרים כדי לחזור לשטח הפלסטיני באופן שהפגין רמת חיילות גבוהה מצדו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *