בעקבות חילול הקודש: עצרת זעקה בגרין פארק

רב השכונה הגאון הרב יום טוב ליפא ליוש שליט"א שמע על המעשה הנורא והחליט לערוך עצרת זעקה סמוך לבית הכנסת באיאן.

שכונת גרין פארק בעיר מודיעין עילית עוברת היום זעזוע לאחר שאלמונים פרצו הלילה (שני) לבית מדרש 'באיאן' וביצעו פוגרום וונדליזם מזעזע בבית המדרש. רב השכונה הגאון הרב יום טוב ליפא ליוש שליט"א שמע על המעשה הנורא והחליט לערוך עצרת זעקה סמוך לבית הכנסת באיאן.

בנוסף, הערב אמור להיערך בשכונה אירוע ענק של מסיבת חנוכה לילדים בעלי מוגבלויות שע"י ארגון 'נותנים', בראשות, הרב ליוש, בהשתתפות תזמורת והרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שליט"א. כאשר שמעו על כך ראשי הארגון הם נכנסו לרב השכונה ברצון לבטל את המסיבה או לוותר על תזמורת וכלי נגינה בעקבות המקרה הקשה.

אך לאחר מס' שעות ובתייעצות גדולי ישראל הוציא הרב ליוש מכתב לתושבי השכונה ולראשי הארגון ובו הורה להם כי אין לבטל בשום פנים ואופן את המסיבה ואין גם לבטל את התזמורת ויש לערוך את המסיבה כמתוכנן: "הן אמת לאחר השבר הגדול שנשמע במקומנו על שריפת התורה רח"ל, לא ראוי לקיים מופעים למינהם, אומנם היות ואגודת 'נותנים' עוסקת במצווה רבה ועצומה לשמח לבבות שבורים ילדים מיוחדים ויש בזה קיום ובנין התורה, ולאחר שהכל מוכן והמשפחות מחכות מאוד לקרן אור זו לא ראוי לבטל".

כזכור, אלמונים פרצו הלילה לבית כנסת של חסידות באיאן במודיעין עילית, פרצו לכספת של ארון הקודש וניסו לשרוף את ספרי התורה. 2 ספרים נשרפו. במקום נמצאו שרידי דלק ואקונומיקה. ממשטרה מחוז ש"י נמסר כי, "הבוקר התקבל דיווח במשטרה על התפרצות לבית כנסת בעיר מודיעין עלית על פי הדיווח נגרם נזק לספרי תורה לבית הכנסת ונגנבו כלי כסף. כוחות משטרה וחוקרי זיהוי הגיעו למקום החלו באיסוף ממצאים ונפתחה חקירה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *