בפולין מאיימים: אם ישראל לא תתנצל בפנינו – נחריף את התגובה

בפולין ממתינים עדיין להתנצלות ישראלית על דבריו של השר ישראל כץ, ומגעים בעניין מתנהלים בין משרדי החוץ של המדינות. בכיר פולני: "התבטאות נוספת של גורם ישראלי רשמי עלולה לגרום להידרדרות נוספת"

מחריפים את היחסים: ממשלת פולין ממשיכה ודורשת לקבל מישראל התנצלות רשמית על דבריו של ממלא מקום שר החוץ, ישראל כץ, שהאשים כי הפולנים "ינקו אנטישמיות מחלב אימם".

הבוקר פורסם ברשת ב' כי בפולין מוכנים לחכות יומיים או שלושה להתנצלות ישראלית, והמגעים בעניין מתנהלים בין משרדי החוץ של המדינות.

בדיווח צוין כי בפולין אף איימו כי אם לא תתקבל התנצלות מישראל, הם מתכוונים להחריף את תגובתם. עם זאת, מהלך של החזרת השגריר הפולני מישראל לפולין לא נמצא כרגע על הפרק.

גורם פולני הזהיר ואמר: "למרות התחושה כרגע של שקט, התבטאות נוספת של גורם ישראלי רשמי כזה או אחר עלולה לגרום להידרדרות נוספת".

היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להיפגש עם מקביליו מצ'כיה, סלובקיה והונגריה. הפגישות יתקיימו באופן אישי, במקום ועידת וישגרד שתוכננה במקור. הוועידה בוטלה אחרי שפולין הודיעה כי היא מסירה את השתתפותה בה בעקבות המשבר הדיפלומטי עם ישראל.

אמירתו של השר כץ הייתה בריאיונות לשני כלי תקשורת בישראל והוא ציטט דברים שאמר בשעתו ראש הממשלה יצחק שמיר. יצוין כי עוד בטרם התבטא השר כץ בסוגיית השואה, שררה מתיחות בקשרים בין פולין לישראל על רקע דברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא זה בשולי ועידת ורשה.

תחילה החליט ראש ממשלת פולין לבטל את בואו לישראל, ולשלוח במקומו את שר החוץ שלו, יאצק צ'פוטוביץ'. אלא שדברי כץ, כאמור, הביאו להחרמה מוחלטת של הוועידה מצד פולין. סגנו של שר החוץ של פולין כתב הלילה בטוויטר כי התבטאותו של השר כץ לוקה בטעם רע. שגריר פולין בישראל כתב כי הדברים אינם מתקבלים על הדעת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *