בצל ההסתה – עשרות התגייסו למסלולי הלוחמה החרדיים בצה"ל

עשרות צעירים חרדים התייצבו היום בבקו"ם לגיוס לזרוע היבשה וחטיבות החי"ר למסלולי לחימה מותאמים לאוכלוסיה החרדית.

עשרות צעירים חרדים התייצבו היום בבקו"ם לגיוס לזרוע היבשה וחטיבות החי"ר למסלולי לחימה מותאמים לאוכלוסיה החרדית.

עשרות צעירים חרדים התייצבו היום בבקו"ם לאחר חודשי פעילות הכנה לשירות הצבאי שהתקיימו על ידי האגף הבטחוני חברתי במשרד הבטחון וארגון שח"ר. ההכנות לשירות הותאמו בהדרגה למציאות הקורונה. בעוד בעבר כללו הרצאות על אופי השירות, אימוני כושר קרבי וקרב מגע צהל"י, על מנת שיגיעו ברמת כשירות גבוהה לקראת השירות הצבאי. בעקבות הנחיות משרד הבריאות נערכו ההכנות בחודש האחרון בהתמקדות על ליווי פרט וקשר אישי.

ימי השיא שהיו אמורים להיערך בחודש האחרון וכללו ימי הכנה לגיבוש ומסעות שונים התבטלו בשל הקורונה והתקנות הציבוריות. גם ההגעה להתייצבות בבקו"ם נעשתה באופי מצומצם על מנת למנוע הדבקויות מהנגיף.

מסלולי הלחימה למגזר החרדי כוללים את גדוד נצח יהודה, והפלוגות החרדיות בחטיבת גבעתי וחטיבת הצנחנים. הפלוגות תפסו קווים מבצעיים בכל הגזרות ותרמו לחיזוק מערך הביטחון בזרוע היבשה.

ארגון שח"ר המלווה זה למעלה מחמש שנים את הלוחמים החרדים בחטיבות החי"ר מציינים כי הביקוש לשירות משמעותי גדל ואיתו גם מועמדים רבים המעוניינים לעבור גיבוש סיירות והשתלבות בשירות ביחידות מיוחדות בצה"ל. "לצד העלייה ברף המקצועי בהכנות לשירות של נוער חרדי, אנו פועלים להכנת הנוער בהכשרות סיזיפיות יותר על מנת שיעברו בהצלחה את המיונים, מדובר על תהליך ארוך הנמשך כשנתיים של סגירת פערים לקראת שירות בחטיבת הקומנדו".

מפקד מחזור נצח יהודה בבא״ח כפיר ומפקד מגמת אימונים רב סרן רן כהן ״אנו עושים את מירב המאמצים כדי להבטיח את התנאים הטובים ביותר למתגייסים החדשים. יחד עם זאת אנחנו מקפידים על ההנחיות על מנת לא לסכן את בטחונם האישי ובריאותם של המתגייסים ושל שאר הלוחמים בבא״ח.
אנחנו מספקים לחיילים מוצרי היגיינה, מכונות כביסה ודברים נוספים על מנת שיצליחו לנהל אורח חיים תקין ובריא מבלי להיות תלויים בחזרתם הבייתה ולהתחיל את הכשרת הלוחם בחטיבת כפיר.״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *