אוהד חמו בעקבות העיתונאית הערבית שנהרגה בג'נין: השטח מבעבע

ניסים משעל וגיא פלג ביקשו לשוחח ב־103fm עם כתב 'חדשות 12' אוהד חמו שהסביר כיצד עשויה התקרית להשפיע על המצב המתוח בארץ ובעולם. האזינו

אתמול (ד'), נורתה בראשה עיתונאית אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה במהלך חילופי אש בג'נין.

העולם הערבי הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל שהסכימה לחקור את התקרית.


ניסים משעל וגיא פלג ביקשו לשוחח ב־103fm עם כתב 'חדשות 12' אוהד חמו שהסביר כיצד עשויה התקרית להשפיע על המצב המתוח בארץ ובעולם.

 

האם תקרית הירי המצטערת עלולה להתפתח כמו פרשת מוחמד א-דורה? כתב 'חדשות 12' הבהיר: "יש הרבה אלמנטים שהם מקבלים ודומים ומזכירים את הסיפור של מוחמד. הסיפור היה כל כך משמעותי גם בגלל התיזמון שלו, תחילת האינתיפאדה השנייה. כולי תקווה שאנחנו לא עומדים בפניה של אינתיפאדה או גל אלימות גדול מהסוג הזה. זה בהחלט יכול להיות נפץ. האם אנחנו מדברים על משהו בסדר גודל של מסגד אל אקצא? לא".

"אנחנו צריכים להבין את זה בישראל – זו לא עוד בחורה, לא עוד פנים. אנחנו מדברים על סמל, על כמעט סמל ממלכתי פלסטיני", הדגיש חמו, והוסיף: "בחורה שמהווה סמל של דור שלם, דור פלסטיני. 20 שנה אחרונות, עשרות אולי כנראה מאות מיליונים של אנשים בעולם הערבי רואים אותה, מכירים אותה. בטח שהכרתי אותה, לראשונה לפני 18 שנה בשטחים. היא הייתה שם כמעט בכל מקום, היא הייתה במקומות האלו. הסיפור הוא באמת מיליונים של אנשים בעולם הערבי שמזהים את האישה הזו כסוגייה הפלסטינית. היא נורת ונהרגת וממהרים מאוד מהר מאוד לחרוץ. מה אומרים הפלסטינים? ישראל משתיקה את כולנו, ישראל הורגת את העיתונאים הפלסטינים כדי להשתיק את הקול. האם זה נכון? להבנתי כמובן שלא".

כאמור, לעיתונאית אבו עאקלה ישנה אזרחות אמריקאית, מה שמעלה חשש כי זה עלול לסבך את העניין. אוהד חמו התייחס לסוגיה, וטען כי "אני לא בטוח שזה מסבך את העניין, יכול להיות שזה דווקא מה שישראל זקוקה וצריכה. אם האמריקאים ילחצו מספיק על הפלסטינים שכן ישתפו פעולה עם החקירה מן הסוג הזה כדי שהאמת תצא לאור אז מה טוב. אני חושב שבמובן הזה זה אינטרס ישראלי. למרות ששוב, הנרטיב כבר מתקבע, לא משנה מה ישראל תעשה להבנתי. היכולת שלך לשכנע שאין לך אחריות בסיטואציה כזו היא מאוד מוגבלת. אתה רואה איך נרטיב נבנה ברגע אחד בכל העולם הערבי, אתה רואה את השפה, את האבל הגדול ובו בזמן כמובן את האצבע המאשימה הכל כך פרועה שמופנית כלפי ישראל שאתה אומר 'גם אם יצלמו את הקליע הזה מהרגע שיצא מהרובה ועד שפגע בה, ספק גדול אם יצליח לשכנע מישהו שזה לא ישראל'.

על התנהלות מדינת ישראל בצל התקרית, אמר: "אני לא חושב שעוצמים עין. אני בהחלט חושב שההתנהלות הישראלית ראויה ונכונה, האסימון נפל מהר. הייתה הבנה מיד מה הפוטנציאל הנזק של אירוע מהסוג הזה. ראית התייחסות בכובד ראש בעצם של כולם בתוך המערכת הישראלית. מדברים על כך שרוצים לשתף פעולה עם החקירה, רוצים לבוא ולסייע ויותר מזה – גם ידעו. להבנתי לפחות יש נכונות אמיתית להגיד 'אנחנו אחראים' אם נגלה שאנחנו מדינת ישראל או מי מחיילי צה"ל שפגע בה. אין בריחה מאחריות, כן יש הבנה של גודל המאורע של הפוטנציאל שלו".

צמד המגישים תהו האם אנחנו לקראת פיגועים נקמה. "זה בהחלט יכול להיות. הדבר האולי המטריד ביותר זה העובדה שזה קורה בתיזמון שגם ככה השטח נפיץ ורגיש בצורה יוצאת דופן. כבר עכשיו אנחנו מדברים על 6 פיגועים קשים ועוד הרבה מאוד פיגועים שלשמחתי לא כל כך צלחו", הסביר חמו.

עוד סיכם כתב 'חדשות 12': "השטח מבעבע, זה מה שאנחנו רואים בשטחים בתקופה האחרונה, גם כמובן במזרח ירושלים. שירין עבדה במזרח ירושלים, מזוהה עם מזרח ירושלים, כבר אתמול ראינו ניסיון פיגוע בערב. האם יש קשר ישיר? אינני יודע לומר. אבל כן, זה בהחלט עוד נדבך ובהחלט חשוב בכל מה שקשור להצפה בשטח ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *