ברוב עצום: יולי אדלשטיין נבחר ליו"ר הכנסת

חבר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נבחר ברוב קולות לתפקיד יושב-ראש הכנסת בפעם השלישית ברציפות.

חבר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נבחר ברוב קולות לתפקיד יושב-ראש הכנסת בפעם השלישית ברציפות.

אדלשטיין קרא בנאומו לשלב ידיים ולהתאחד: "עלינו לחזק את סמכויות ועדת האתיקה כדי לחסן את המליאה מפני שיח מבזה ואלים. ילדינו והורינו צופים בנו, להם ולציבור כולו אנו עתידים לתת דין וחשבון".

אדלשטיין אמר בהשבעתו לתפקיד יושב ראש הכנסת ה21: "גדלתי מאחורי מסך הברזל הקומוניסטי, במקום בו ציונות הייתה מילה אסורה, ואף על פי כן- אני כאן. אני שבריר קטן מהסיפור ההיסטורי של עם ישראל שעל אפם וחמתם של כל אויביו הוא שוב בארץ ישראל ויישאר בה לעולם."

"הכנסת היוצאת הורישה לנו סל גדוש מעשים והישגים. זו נקודת הפתיחה של הכנסת ה-21 והמחויבות שלנו היא להמשיך אותה הלאה. חובה עלינו לחזק את כוחה של הכנסת כרשות מפקחת. חובה עלינו להפוך את מלאכת החקיקה ליעילה יותר ואיכותית יותר. חובה עלינו לחסן את הדוכן הזה מפני שיח מבזה ואלים, תוך חיזוק ועדת האתיקה ושמירה על כבוד הכנסת. חובה עלינו לזכור תמיד מי שלח אותנו לכאן, ולפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון: לפני אזרחי ישראל. הם, בצדק, תובעים מאתנו שאת שיח ה"מפסידים" וה"מנצחים", נחליף בשיח של "שותפים", רק כך נוכל להצליח. הם תובעים מאתנו לדבר מעל הדוכן כמו שהיינו מדברים אם ההורים שלנו היו בקהל; כמו שהיינו מדברים אם הילדים שלנו היו בקהל. ושנהיה ראויים לצרף את תרומתנו לזו של כל הדורות שלפנינו, ולהקים כאן, בירושלים, קומה נוספת של מדינת מופת.
זו המחויבות שלנו: אין קשה ממנה ואין נעלה ממנה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *