ברק התנצל על אירועי אוקטובר 2000: "מביע צער עמוק"

ראש הממשלה לשעבר התראיין היום (שלישי) ביומן הצהריים ב"כאן-רשת ב'" והביע את התנצלותו למאורעות אוקטובור 2000 עת נהרגו 12 ערבים-ישראלים במהלך מהומות האינתיפדה "אני אחראי לכול מה שקרה – אני שוב מביע צער והתנצלות בפני המשפחות ובפני החברה"

ראש הממשלה לשעבר התראיין היום (שלישי) ביומן הצהריים ב"כאן-רשת ב'" והביע את התנצלותו למאורעות אוקטובור 2000 עת נהרגו 12 ערבים-ישראלים במהלך מהומות האינתיפדה "אני אחראי לכול מה שקרה – אני שוב מביע צער והתנצלות בפני המשפחות ובפני החברה".

"אני נושא באחריות של כל מה שהתרחש, לרע או לטוב, תחת תקופת כהונתי כראש ממשלה", אמר ברק. "בתוך זה גם לאירועים שבהם נהרגו באוקטובר 2000 אזרחים ישראלים-ערבים ופלסטינים מעזה".

"אני חוזר גם היום ואומר בכאב אמיתי – אין מקום בשום מצב למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון והמשטרה של מדינת ישראל, של המדינה שלהם", הוסיף ברק והבהיר כי "במובן הזה אני נטלתי אחריות והתנצלתי גם בעבר, אני גם הסברתי בוועדה של השופט אור, בניגוד לעצת עורכי דיני שאמרו לי 'מה אתה עושה' ואמרתי: אני אומר את האמת".
: "אני אחראי לכל מה שקרה כולל הדברים האלה – ומביע עוד פעם צער והתנצלות בפני המשפחות שהכאב שלהם הוא בטח לאין סוף, ולפצועים והחברה הערבית והחברה הישראלית שהרי פעלתי בשמה".

"היו שם נסיבות קשות ביותר והאחריות בהחלט נדרשת", הסביר ברק. "אסור היה שדברים כאלה יקרו לא אז ולא היום – ואני בהחלט אומר שאני לא מסיר מעצמי את האחריות. אני מאמין שאני יכול להיות חלק מהפתרון ואני באמת מחויב לפעול לתיקון עמוק".

ח"כ פריג' שביקש מברק להתנצל אמר בתגובה לדברי ברק כי "המילים האלה הן התחלה חשובה – פתיחת דלת. בתחילת הדרך ראיתי את החבירה לברק כטעות, אבל עמיר פרץ סגר את הדלת ואהוד ברק פתח אותה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *