ברק מתחייב: "לא נשב עם נתניהו בשום מצב"

יו"ר 'ישראל דמוקרטית' אהוד ברק בריאיון לרשת ב': "אנחנו בודקים אפשרויות לחיבורים עם לבני, מרצ, העבודה וגופים אחרים. מה שהיה חסר בפעם הקודמת זה גוש גדול שיתחיל יותר שמאלה ויקיף כמה שיותר"

יו"ר המפלגה הטרייה "ישראל דמוקרטית", אהוד ברק, אמר הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' כי אין סיכוי שמפלגתו תשב בקואליציה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני כבר הבהרתי שאנחנו לא נשב עם נתניהו בשום מצב, בשום דרך, בשום שלב, נקודה. העניין הזה הוא בעיניי ברור", אמר ברק בריאיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה".

על האפשרות לחיבורים עם מפלגות אחרות במרכז-שמאל, אמר ברק: "את האזרחים לא מעניין איזה חיבור יהיה, מי יהיה מספר 1 או 3. מעניין אותם מה יקרה להם. אנחנו רוצים להחליף את נתניהו. קודם כל גוש גדול שיפעל באנרגיה גבוהה מול נתניהו בהעמדה ממוקדת של מה הוא עושה לדמוקרטיה הישראלית, מתקפה רצופה על מערכת המשפט, על החברה האזרחית, על ארגוני זכויות אדם, סתימת הפה בתקשורת.

"אני אקים ממשלה עם כל אחד שמוכן לארבעת העקרונות – ביטחון לפני כל שיקול אחר, שלמות העם ואחדותו קודמת לאחיזה בכל יהודה ושומרון, הכרזת העצמאות היא הבסיס לחוקה של מדינת ישראל והישגי המדינה הם של האזרחים שזכאים ליהנות מפירותיה".

ברק הוסיף: "אנחנו בודקים את האפשרויות – מה קורה עם ציפי לבני, מה קורה עם מרצ, העבודה וגופים אחרים. מה שהיה חסר בפעם הקודמת זה גוש גדול שיתחיל יותר שמאלה ויקיף כמה שיותר".

על הטענות כי על אף שמה של המפלגה, מפלגתו אינה דמוקרטית, אמר ברק: "אסון. זו משאלה של כאלה שלא רוצים שהיא תרוץ בבחירות. עד לבחירות לכנסת הבאה, בעוד שלוש או ארבע שנים, יהיה לה כל מה שצריך. המפלגה שאני מקים לא דומה לליברמן, לא לש"ס ולא ליש עתיד".

היום צפויה מפלגתו של ברק להתחיל בקמפיין ארצי בשלטי חוצות ובדיגיטל. מטרתו הראשונה של ראש הממשלה לשעבר בשלב ראשון היא להגדיל את כמות המנדטים המצומצמת שמנבאים לו עד כה הסקרים.

כזכור, למפלגתו של ברק הצטרפו באחרונה נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, נעה רוטמן וגם יאיר יא-יא פינק, איש מפלגת העבודה. הם חברו לאלוף במילואים יאיר גולן, לפרופסור יפעת ביטון ולאיש העסקים קובי ריכטר.

בסוף השבוע האחרון פרסם פרשן 'כאן' מרדכי גילת כי מפלגת ישראל דמוקרטית נתקלת בקשיים בהרכבת הרשימה. ציפי לבני נכוותה בבחירות הקודמות ואינה ממהרת להצטרף על אף שהמקום השני הובטח לה. אורלי לוי-אבקסיס לא מוכנה להצטרף למפלגה החדשה, וכך גם עדינה בר שלום שנכוותה במשא ומתן עם כחול לבן והחליטה לא לשקול את החיבור, אך היא מוכנה לתמוך בו מבחוץ. במקביל גם פרופ' ירון זליכה, שברק ביקש לצרפו כמומחה כלכלי ומועמדו לתפקיד שר האוצר, הודיע לו שהוא לא מתכוון להצטרף לפוליטיקה.

מטעם ברק, פרסם גילת, בוצעה פנייה גם ליו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, אך זו סירבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *