בשורה: אפליקצית התשלומים החדשה בתחב"צ תתואם גם למשתמשים שאינם בעלי טלפון חכם

בעוד חודשים תפתח לקהל האפליקציה של משרד התחבורה

סגן שר התחבורה חבר הכנסת אורי מקלב הודיע הבוקר במענה לשאילתא שהגיש ח"כ טסלר כי משרדו פועל בימים אלו לבדיקת היתכנות להתאמת אפליקציית התשלומים החדשה בתחבורה הציבורית גם למשתמשי הטלפונים הכשרים, "אחד הדברים הראשונים שפעלתי בהם עם כניסתי לתפקיד הוא הנושא הזה של שיטת התשלומים החדשה בתחבורה הציבורית ואכן משרד התחבורה פנה לאחרונה למפתחים בתחום במטרה למצוא פתרון טכנולוגי שיענה על הצורך גם לבעלי טלפון שאינו 'חכם'" אמר מקלב במליאת הכנסת.

משרד התחבורה פרסם בקשה לחברות טכנולוגיה שיציעו לנו כיצד ניתן להתחבר לשיטת התשלומים גם ללא מכשיר חכם. יש רצון להתקדם ל'צ'יפ' חכם שיכלול את הכל. אחד היעדים הראשונים שלנו הוא לצמצם את הפערים היום, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת הפערים מתרחבים ואנחנו עושים הרבה כדי לצמצם את זה, אנחנו ממצים את הכלים הטכנולוגים. סגן השר מקלב ציין כי בעוד חודשים תפתח לקהל האפליקציה של משרד התחבורה.

התשלום והתיקוף בתחבורה הציבורית באפליקצית התשלומים החדשה אינו בא להחליף את כרטיס הרב-קו, אלא לשמש אמצעי כרטוס נוסף לרב-הקו הקיים. כלומר, בפני הנוסע תעמודנה שתי אפשרות לתשלום ותיקוף – באמצעות ה"רב-קו" או באמצעות האפליקציה הסביר סגן שר התחבורה במליאת הכנסת. שני המסלולים מאפשרים לנוסע את בחירת דרך התשלום, כשלכל דרך יש יתרונות וחסרונות באופן השימוש.

כבר היום הבהיר מקלב כי אין כל פגיעה בציבור הנוסעים, ומי שיבחר להמשיך להשתמש ברב-קו יוכל לעשות זאת, וליהנות מהסדרי הנסיעה וההנחות הקיימים כיום.

לשאלת ח"כ טסלר הבהיר סגן השר מקלב כי המשרד מדרבן בעלי עסקים במיוחד בפריפריה להצבת מכשירי טעינת רב קו בכדי לעזור לציבור שאינו חשוף לטכנולוגיות חדישות. חבר הכנסת טסלר הודה לסגן השר מקלב שפעל בנושא/

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *