בשורה לזכאים לפטור מניכוי מס במקור בעת משיכת סכומים מקופות הגמל

בהתאם להוראות החדשות, ניתנת לקופות הגמל הסמכות למתן הפטור ישירות, מבלי שיוצגו בפניהן אישורי פקיד שומה

רשות המסים פרסמה היום הוראות המאפשרות לקופות הגמל, חברות הביטוח וקרנות הפנסיה להעניק פטור מניכוי מס במקור בעת משיכה חד פעמית של כספי תגמולים או כספי פיצויים, לאזרחים בעלי הכנסות נמוכות הזכאים לכך, ובמסגרת התקרות וסכומי המשיכה המירביים שנקבעו. זאת, במקום שיידרשו הזכאים לפנות למשרדי פקידי השומה כדי לקבל את האישור לפטור.

הוראות אלו מהוות נדבך נוסף באסטרטגיה שמקדמת רשות המסים פישוט וייעול תהליכים, צמצום הביורוקרטיה והעמדת האזרח במרכז.

בהתאם להוראות החדשות, ניתנת לקופות הגמל הסמכות למתן הפטור ישירות, מבלי שיוצגו בפניהן אישורי פקיד שומה. זאת בכפוף לקבלת הצהרה חתומה ממבקש הפטור, שתתקבל באמצעות מילוי טופס ייעודי שיונפק על ידי קופות הגמל, לרבות באופן מקוון. הדבר יאפשר לזכאים לפטור מניכוי מס במקור לקבלו בפשטות ובמהירות יותר.

מטרת ההוראה היא לאפשר משיכה של כספי פיצויים ותגמולים החייבים במס ללא ניכוי מס לאור העובדה שבחישוב מס שנתי, אותו אדם ככל הנראה לא יהיה חייב במס על כספים אלה לאור גובה הכנסתו ונקודות הזיכוי המגיעות לו. על כן, הוראות אלו מיועדות , רק לאוכלוסייה העומדת בתנאים המוגדרים על ידי רשות המסים לקבלת פטור מניכוי מס במקור בעת משיכת סכומים חד פעמיים וכספי פיצויים מקופת הגמל, ביניהם:

· אזרחים שסך ההכנסה השנתית שלהם, לרבות כספי הפיצויים, לא עולה על 59,000 ₪ לגבר, ועל 72,000 ₪ לאישה, ושסכום כספי הפיצויים הצבורים שלהם לא עולים על 10,000 ₪.

· אזרחים ללא הכנסות שסכום כספי התגמולים שלהם לא עולים על 15,000 ₪

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *