בשל גל השריפות: מהיום – איסור להדליק מדורות עד סוף הקיץ

בגלל השריפות בשבוע החולף קבע נציב כבאות והצלה: אין להדליק מדורות בשטחים פתוחים בשעות 20:00-7:00. אמש התמודדו הכבאים עם 211 שריפות

מערך הכבאות מפרסם כי התמודד אתמול (שבת) עם גל של עשרות שריפות שנמשכו כתשע שעות במזג אוויר קיצון. כל האירועים הסתיימו ללא נפגעים בנפש.

נציב כבאות והצלה הפעיל פקודת "לפיד אדום" לכוננות שיא, חופשות בוטלו והופעלו כל הכלים המבצעיים. מחקירה ראשונית של מוקדי השריפות עולה חשד להצתה בחלק מהם. הטיפול הועבר למשטרת ישראל להמשך חקירה.

שרשרת האירועים נמשכה מ-11:00 בבוקר עד 20:00 בערב ובסך כלל 211 שריפות. 15 בתים נפגעו מהאש. תשעה מטוסי כיבוי ביצעו 93 גיחות לסיוע בכיבוי, ובסך הכל שהו באוויר 58 שעות טיסה. אליהם נוספו שלושה מסוקים. גם שבעה צוותים מהרשות הפלסטינית סייעו בכיבוי השריפות.

על רקע מזג האוויר, היום נכנס לתוקפות צו נציב כבאות והצלה, האוסר על הדלקת מדורות בין השעות 20:00-7:00 בשטחים פתוחים ברחבי הארץ למשך כל תקופת הקיץ. ההחלטה התקבלה לאחר הערכות מצב ובחינה תנאי מזג אוויר והשטח.

"אנו קוראים לציבור לגלות אחריות, להישמע להנחיות כוחות הכיבוי ובכל מקרה של חשד להתפתחות שריפה לחייג 102 ללוחמי האש", נמסר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *