נתניהו: "בתוך חודשיים יגיעו החיסונים לישראל"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע אמש (חמישי) כי משרד הבריאות צפוי לחתום היום עם חברת התרופות "פייזר" על רכישת 8 מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו ל 4 מיליוני אזרחים שיבקשו להתחסן (חיסון מחולק לשתי מנות)

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע אמש (חמישי) כי משרד הבריאות צפוי לחתום היום עם חברת התרופות "פייזר" על רכישת 8 מיליון מנות חיסון נגד קורונה, שיספיקו ל 4 מיליוני אזרחים שיבקשו להתחסן (חיסון מחולק לשתי מנות).

ראש הממשלה נתניהו טען כי חיסונים יגיעו לישראל בתוך כחודשיים – ממונה הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, העריך: "בין אפריל-מאי יגיעו חיסוני קורונה לישראל. אולי אפילו במרץ".

במסיבת עיתונאים שקיימו היום ראש הממשלה ושר הבריאות הם הכריזו על הבשורה המשמחת. נתניהו: "חתמנו על ההסכם עם פייזר על הבאת 4 מיליון חיסונים לישראל"; אדלשטיין: "מקווים שכבר בתחילת 2021 תגיע כמות משמעותית לישראל". עוד הוסיף: "למי שמתעניין, וידאתי שההסכם על החיסונים ייחתם גם בצד השני (חברת פייזר) לפני כניסת שבת."

ראש הממשלה נתניהו אמר בהצהרה מהקריה בתל אביב: "יעברו חודשים עד הגעת החיסונים, כולנו מחויבים להמשיך לשמור על הכללים".

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי אנשי משרדו "עובדים בכיוונים נוספים – כולל בדיקות מהירות".

מתן החיסונים יתאפשר רק בכפוף לאישור החיסון על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, ואישור משרד הבריאות הישראלי. החברה צפויה להגיש את הבקשה לאישור זה לקראת סוף נובמבר.

תחילת האספקה תהיה בינואר 2021 וההמשך יגיע באספקה שוטפת במהלך שנת 2021.

שיתוף הפעולה בין משרד הבריאות ל"פייזר" הואץ מאוד בימים האחרונים תוך משא ומתן שהתקיים ברוח טובה, וכאמור הביא להישג משמעותי ביותר כאשר מדינת ישראל תהיה מהמדינות הראשונות בעולם שתקבל חיסון נגד הקורונה.

שר הבריאות אדלשטיין: "רכישת החיסון היא בשורה ענקית לאזרחי ישראל. משרד הבריאות עושה כל מאמץ לרכש חיסונים שונים, כך שכל אזרחית ואזרח יוכלו להתחסן. אבל עד שזה יקרה אנחנו חייבים להקפיד על ההנחיות, חייבים להמשיך במתווה היציאה של משרד הבריאות מהסגר. אסור להיות שאננים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הרב אברהם אליעזר רשפים על החיסון של פייזר

    הרב עזר לנו מאד בריפוי של אמי מהקורונה. שאלנו אותו לגבי החיסון. לדבריו, החיסון של פייזר מאד בעייתי מפני שיש בו תופעות לוואי רציניות. לדבריו, דווקא המכון הביולוגי יפתיע את העולם כולו עם חיסון אשר תופעות הלוואי שלו מועטות ביותר. הרב אמר שאינו חלילה חוזה או נביא, אלא מדובר על ידע וניתוח העובדות וכמובן אמונה שלימה בבורא עולם. היה חשוב לי מאד לפרסם, למרות שהרב אברהם אליעזר רשפים לא מחפש פרסום כל שהוא.

    יאיר פומרנץ |
    הגב