"בתוך שבועיים נגיע ליעד של 30 אלף בדיקות ביום"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, העניק הערב (חמישי) ראיון למשנה גלסנר ב'קול ברמה' והבטיח כי "בתוך שבועיים, שלושה נגיע ליעד של 30 אלף בדיקות ביום"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, העניק הערב (חמישי) ראיון למשנה גלסנר ב'קול ברמה' והבטיח כי "בתוך שבועיים, שלושה נגיע ליעד של 30 אלף בדיקות ביום". לדבריו, "גם כעת בישראל יש את מספר הבדיקות הגבוה בעולם כיום עושים כעשרים אלף בדיקות ביום".

יחד עם זאת, גרוטו הזהיר מפני הבאות: "אנחנו נערכים למצב שנהיה רחוקים מהקו האדום ולמצב שלא נצטרך לבחור את מי להנשים ואת מי לא. רוב החולים כעת אינם צריכים אשפוז ומטופלים בבית או במלוניות. בכל אופן, פתחנו את מחלקות הקורונה וישנם מקומות שתוך יום נהפוך מחלקה רגילה למחלקת קורונה".

על העלייה במספר הנדבקים אמר גרוטו: "אנחנו רואים עליה מדאיגה, ועדיין רוב הציבור מקפיד על ההנחיות ואלו שלא, מגבירים את הקצב", אמר גרוטו, וציין כי "בבתי הספר יש את ההדבקות הרבות ביותר. עיקר התחלואה מתרכזת כעת בצעירים יותר. המבוגרים יותר פחות במגע ויותר שומרים על עצמם. יש גם באזורים שאינם חרדים, אחוזי הדבקה גבוהים".

על הסגר באלעד אמר גרוטו: "באנו לעזור לאלעד, בכל מקום שנקטנו צעדים דומים, הייתה ירידה בתחלואה. הרחבנו את כמות הבדיקות בכדי לבודד את החולים. חלק מהמלוניות נסגרו בגלל התחלואה שירדה וכעת נפתח אותם שוב ונפנה את התושבים החולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *