"בתי החולים קורסים – חולים רבים מירושלים"

בשל התפוסה אתמול בבוקר בבית החולים הדסה עין כרם נשאר רק מיטה אחת פנויה במחלקת הקורונה

בשל התפוסה אתמול בבוקר בבית החולים הדסה עין כרם נשאר רק מיטה אחת פנויה במחלקת הקורונה.  גם במחלקות הקורונה בבתי החולים שערי צדק, שמיר ושיבא גם לא עומדים בעומס – וחצו את רף מאה אחוזי התפוסה. על פי הדיוווח בידיעות אחרונות חולים  עוברים לתל־אביב ולשפלה. "אין לנו מקום", מודים בהדסה, "אנחנו נערכים לפתיחת עוד מחלקת קורונה"

ב־48 השעות האחרונות נרשמה ירידה קלה במספר החולים המאושפזים במצב קשה, אך לאור הזינוק בתחלואת הגל השני בשבועות האחרונים לא נותר מקום פנוי במחלקות קורונה בבתי החולים ברחבי הארץ.

ארבעה בתי חולים חצו את רף מאה אחוזי התפוסה. המשמעות: בלית ברירה הם נאלצים להתחיל להעביר חולי קורונה לטיפול בבתי החולים באזור המרכז.

פרופ' וייס מעריך בשיחה לוינט כי המצוקה נובעת בשל אחוזי התחלואה הגדולים בירושלים. "בהתפרצות הזו ירושלים היא אזור אדום, אבל הפעם השינוי הוא שזה בכל הקבוצות באוכלוסייה, כולל מזרח ירושלים וכולל הערים מסביב. אם קודם הקורונה הייתה בשכונות ספציפיות, היום זה בכל השכונות בעיר, מה שגורם לכך שירושלים וסביבתה היא מהמובילות בישראל בתחלואת קורונה", הסביר.

"אנשים הפנימו והבינו שאנחנו הולכים לחיות עם הקורונה לתקופה, ולכן מה שמאוד בולט באירוע הזה הוא שבתי החולים מלאים, גם במיון וגם בניתוחים", אומר פרופ' וייס. "יש מספר מסוים של אנשי צוות רפואי, ועם אותו מספר חברי צוות אתה מטפל בשתי קבוצות של אוכלוסייה שהן די גדולות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *