גורם במשטרה: "תחושת הכוח סינוורה את ליצמן"

גורם משטרה בכיר הבקיא בחקירת הפרשיות שבהן ממליצה המשטרה להעמיד לדין את חה"כ יעקב ליצמן בעבירות מרמה והפרת אמונים ועבירות אחרות טוען לחדשות 12 כי "האתגר בפרשה הזאת היה לא מה לחקור – אלא מה לא לחקור. לכן אין לי ספק שיש עוד לא מעט אירועים של התערבות לא חוקית מצידו של סגן השר ליצמן"

גורם משטרה בכיר הבקיא בחקירת הפרשיות שבהן ממליצה המשטרה להעמיד לדין את חה"כ יעקב ליצמן בעבירות מרמה והפרת אמונים ועבירות אחרות טוען לחדשות 12 כי "האתגר בפרשה הזאת היה לא מה לחקור – אלא מה לא לחקור. לכן אין לי ספק שיש עוד לא מעט אירועים של התערבות לא חוקית מצידו של סגן השר ליצמן".

עוד אומר הגורם המשטרתי בעניינו של ליצמן "יעקב ליצמן חרג מסמכותו באופן בוטה. תחושת הכוח סינוורה אותו ועיוותה את שיקול הדעת שלו".

לדברי אותו גורם במפגש אקראי בין סגן השר ליצמן ובין סגן הפסיכיאטר המחוזי בירושלים אמר ליצמן לאחרון בעניינה של מלכה לייפר לאחר שזה נתן את חוות דעתו המקצועית כי לייפר היא מתחזה ואינה לוקה בנפשה: "יש אמירה ברורה ונחרצת. הבנת את היעד אך לא ביצעת".

כתב חדשות 12 נוסבאום הסביר כי קודם להגשת חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי נשלחו אליו שליחים מטעמו של ליצמן כדי לנסות לשכנע להתיישר עם עמדת סגן השר ליצמן בכל הקשור ללייפר. דבר שבסופו של דבר לא קרה.

ב"תוכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו דיווחה מוקדם יותר יולן כהן, כי לדברי בכירים במשרד הבריאות עמם שוחחה, ליצמן התערב במקרה נוסף למניעת סגירת פעילות המטבח במלון "ציפורי בכפר" חרף בעיות תברואה שנמצאו בו. לדברי אותם בכירים במשרד הבריאות ליצמן הפעיל את השפעתו לאחר שבאוגוסט 2018, נערכה ביקורת של משרד הבריאות במלון, שבו נערכו בין היתר כנסים ואירועים של חסידות גור, התגלו ממצאים מטרידים בין היתר בשר שפג תוקפו, מצב תברואתי ירוד והכנת מזון בזמן שהמלון בשיפוצים.

בעוד שהמלצת מפקחי המשרד הייתה לסגור באופן מיידי את המלון זמן קצר לאחר מכן, ליצמן ערך פגישה וביקש מאנשי המשרד למצוא פיתרון ולא להביא לסגירת פעילות המטבח. מנהל המלון אישר את הדברים בשיחה עם הכתבת אולם מאוחר יותר מסרה הנהלת המלון בתגובה: "חד משמעית, לא נעשו פניות לשר ליצמן, לא נתקבלה שום עזרה מצידו ויתרה מזו מעולם לא היה קשר בין הצדדים על רקע העניין. כל ההתנהלות של המלון היתה מול גורמי המקצוע במשרד הבריאות, האמונים על כך -על מנת שידריכו ויכווינו אותנו כנדרש".

תגובת לשכת ליצמן: "מדובר בטענות שווא שאין בהן כל אמת עובדתית. ליצמן וצוות לשכתו פועלים לסייע לפניות רבות שמגיעות ללשכת סגן שר הבריאות בדגש לסיוע למניעת בירוקרטיה מיותרת ולא עזרה בבעיות תברואתיות וכדומה.  מעולם לא התערב ליצמן בעמדת גורמי המקצוע".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *