גורמי ביטחון: לא שוללים שמדובר במתקפת סייבר

חברת החשמל הכחישה את השמועות כי מתקפת סייבר הביאה להפסת חשמל ברחבי הארץ, אך גורמי ביטחון טוענים כי לא נשללת האפשרות שמדובר במתקפת סייבר. האקרים אירניים טענו כי הם עומדים מאחורי הפסקת החשמל הנרחבת.

חברת החשמל הכחישה את השמועות כי מתקפת סייבר הביאה להפסת חשמל ברחבי הארץ, אך גורמי ביטחון אומרים הבוקר ל-N12 כי לא נשללת האפשרות שמדובר במתקפת סייבר. האקרים אירניים טענו כי הם עומדים מאחורי הפסקת החשמל הנרחבת.

במהלך הלילה דיווחו אזרחים רבים ברחבי הארץ על הפסקות חשמל. בחברת החשמל הכחישו את הדיווחים על מתקפת סיבר וטענו כי מקורה היא בשל תקלה ברשת ההולכה בדרום הארץ הייתה הפסקת חשמל בתחנת כוח פרטית באר טוביה ובתגובת שרשרת נפסקו יחידות ייצור הכוח בתחנות דליה יחידה של החברה במועצה האזורית גזר.

הדיווחים הגיעו מהמוקדים הבאים: בירושלים, אשדוד, רמת גן, גבעתיים, ראשון לציון, הרצליה, דליית אל כרמל, הוד השרון, כפר סבא, אור יהודה, שוהם ובאזורים רבים אחרים.

בחברה טוענים שמדובר ב"השלת עומס" גורם המעורה בפרטים הודה לחדשות 2 "באמצע הלילה אין עומס ארצי, אף תחנה לא עמוסה, לכן יש סבירות רבה שמדובר במתקפת סייבר". ממשרד האנרגיה נמסר שהם בודקים את הנסיבות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *