ג'ייסון גרינבלט: "אם לא היו בחירות, היינו משחררים את תוכנית השלום כבר בקיץ"

השליח האמריקני למזרח התיכון מתייחס להחרמת תכנית המאה על ידי הפלסטינים. "אנחנו לא חותרים לשינוי משטר, אבל אין ספק שלאנשים מגיע לראות את התכנית ולהחליט עבור עצמם אם הם רוצים את זה או לא"

שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, השתתף בועידה שעורך הג'רוזלם פוסט בניו-יורק. כשנשאל בראיון עם יעקב כץ על פרסום תוכנית השלום בנובמבר ענה, "זה לא סוד שהבחירות בישראל שינו לנו את התכניות. אם לא היו בחירות, היינו משחררים את תוכנית השלום כבר בקיץ. יש לנו דחייה כרגע עד ה-6 בנובמבר, כדי שישראל תוכל להקים ממשלה. עד אז אנחנו אבל כרגע אנחנו מתמקדים בועידה בבחריין".

כשנשאל על החרמת הועידה בבחריין ע"י הפלסטינים, אמר כי "סאיב עריקאת מעוות את דברינו. הוא אומר שזה שוחד לפלסטינים וזה פשוט לא נכון. אף אחד לא יכול לנהל משא ומתן בשם הפלסטינים, רק הם יכולים לעשות זאת עבור עצמם. בבחריין יהיו הרבה אנשים שיראו מה יכול לקרות עם הכלכלה הפלסטינית במידה ויהיה הסכם שלום, אבל אנחנו רוצים להראות ששום הסכם לא יעבוד בלי כלכלה מצליחה. אנחנו רוצים להפסיק את המעגל של תלות וסיוע. אנחנו כרגע חותרים רק לשלום כלכלי".

הוא התייחס לעימות עם ההנהגה הפלסטינית. "אנחנו לא חותרים לשינוי משטר, אבל אין ספק שלאנשים מגיע לראות את התכנית ולהחליט עבור עצמם אם הם רוצים את זה או לא. זה לא סוד ששני הצדדים יצטרכו לעשו פשרות, אם אנחנו רוצים ששני הצדדים יחתמו על הסכם ששניהם מרוצים ממנו. ישראל היא דמוקרטיה, אי אפשר לכפות עליה הסכם שממילא יקרוס אחרי כמה שנים, מה שיהיה הרסני. יש לי אמון בדמוקרטיה הישראלית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *