גלנט על ברק: "כמו ליברמן, הם מנסים לייצר משחקי שליטה וכח"

שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט, התראיין הבוקר בתכניתה של אילה חסון ברדיו 103 והתייחס לשורת נושאים שעל סדר היום, כאשר בין היתר דיבר על חזרתו של אהוד ברק לפוליטיקה והתייחס גם לאביגדור ליברמן

שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט, התראיין הבוקר בתכניתה של אילה חסון ברדיו 103 והתייחס לשורת נושאים שעל סדר היום, כאשר בין היתר התייחס לחזרתו של אהוד ברק לפוליטיקה, וגם, איך לא, לאביגדור ליברמן.

שר הביטחון לשעבר שרצה למנות אותך כרמטכ"ל, נכנס לזירה הפוליטית. היום היריב הנוקב ביותר של נתניהו. האם אתה בעד כניסתו של ברק? 

גלנט: "ראיתי דמות מהעבר עם מסרים מהעבר. מה אומר ברק? הוא אומר לא ביבי. אין לו שום בשורה, כי על זה היו הבחירות והימין בראשות נתניהו השיג רוב. זה נכון שליברמן ברח עם המנדטים שלו בניגוד לעצות בוחריו וגרר אותנו לבחירות, אבל על דברי ברק היו משאל עם ברור".

שר הקליטה הוסיף: "ברק אמר 'אני רוצה להחליף' לאו דווקא בהצבת עצמו בחזית. זאת דמות מהעבר עם מסרים מהעבר. אני לא שמעתי מסרים מלבד רטינות וכמה רע כאן, בניגוד למציאות כאן"

חסון: איך אתה מסביר את הסדק הזה בין השניים? הרי הכרת אותם כשלובי זרוע, חוטפים מאותם כיוונים, מה עבר עליהם?

חבר הקבינט ענה כי "כאשר יש מאבק על שליטה וכוח, אנשים מגיעים לכל מיני סיטואציות. במקרה הזה אני רואה התהפכות לא רק של ברק אלא גם של גורמים רבים נגד נתניהו. למשל ליברמן. עינינו הרואות: אתה נבחר על סמך זה שאמרת שתשב בממשלת ימין בראשות נתניהו, קיבל את המנדט, המציא המצאה וגורר את כולנו לבחירות בכפייה".

יכול להיות שלא רצו לקבל אותו בליכוד? עם המתפקדים שהוא רצה ומשם זה בא?

"שמעתי סברה כזאת. קשה לי להאמין שזאת הסיטואציה. אני לא מקבל ולא משתכנע מדברי ליברמן. מדובר באיש של דיבורים. זה אדם של דיבורי דיבורים. משיחי שקר היו לאורך שנים רבות בתולדות העם היהודי. ליברמן משיח שקר. הוא מעולם לא ממש הבטחות שלו. כאשר נבחר אדם שמבטיח שיהרוג את הנייה תוך 48 שעות והוא מתמנה לשר הביטחון זאת שחיקת ההרתעה של מדינת ישראל. הרתעה לאומית נבנית לאורך שנים ופתאום ליברמן שוחק את ההרתעה בצורה כזאת של מילות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *