גלריה: הדינר היוקרתי באינטרקונטיננטל

המקום: מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל אביב. הזמן: יום חמישי בערב. האירוע: דינר להקמת מבנה של קבע לישיבת 'שערי יצחק בבית חלקיה'. המשתתפים: מאות תומכי וידידי הישיבה, רבנים ואישי ציבור. התוצאה: מיליוני שקלים שנאספו במהלך הערב, והבטחת המשך קיומה של הישיבה

סיפוק רב בישיבת 'שערי יצחק' בבית חלקיה בעקבות ההצלחה הכבירה של הדינר המיוחד "פותחים שער" להקמת מבנה של קבע עבור הישיבה.
עוד לפני שנסקר את האירוע המיוחד שהסתיים, כאמור, בהצלחה אדירה, נעניק קצת רקע על הישיבה, חזונה והסיבה שבגללה הדינר המדובר היה למעשה מהלך נחוץ למען המשך קיומה של הישיבה. פשוטו כמשמעו.

רקע

ישיבת 'שערי יצחק' השוכנת במושב בית חלקיה, הוקמה במטרה להציל בחורי חמד רגע לפני שהם נפלטים מחוץ למסגרת הישיבתית לעברי פי פחת. הישיבה הפכה כבר בשנותיה הראשונות לבית גידול רוחני ואישיותי עבור עשרות בחורים שמצאו בה מקום מפלט לנפשם הסוערת.

גם בימים אלו ממשיכה הישיבה לקצור את פירות עמלה כשקול התורה של בחורי החמד נשמע בגאון בהיכל בעת המדרש בכל יום ובכל שעה.

לאחרונה החל מרחף סימן שאלה גדול על המשך קיומה של הישיבה, בדמות צו פינוי שהוצא ע"י בית המשפטל מתחם הישיבה. ע"פ פסיקת בית המשפט, יש להרוס את כל המבנים המשמשים כמשכנה של הישיבה עד .15/5/2019-ה לתאריךהפתרון הרלוונטי היחיד שעל הפרק הוא רכישת מגרש סמוך, העברה של חלק מהמבנים היבילים המשמשים את הישיבה כיום אליו, ובניה של קמפוס כולל או חלקי עבור הישיבה. מדובר כמובן בהוצאה כבדה במיוחד, הנאמדת בשלב זה במינימום חמישה מיליון שקלים, ואף למעלה מכך.

כדי להצליח לגייס את הסכום האסטרונומי, יצאה הישיבה בקמפיין תרומות חובק עולם, כאשר אירוע השיא התקיים ביום חמישי האחרון, י"ט בטבת, בדינר מיוחד תחת הכותרת 'פותחים שער'.
האירוע הדינר התקיים במלון 'דייויד אינטרקונטיננטל' בתל אביב, ונטלו בו חלק רבנים, אישי ציבור ונדיבי עם.

כמו כן, אורחי הדינר נהנו מארוחת גורמה עשירה לצד תוכנית אומנותית בהשתתפותם של ענקי הזמר החסידי: המעבד ר' משה מונה רוזנבלום, בעל המנגן זאנוויל וינברג ומקהלת נרננה.
מנחה האירוע היה הרב שלמה רוזנשטיין, שקידם בברכה את הבאים ופתח את הערב בסקירה קצרה על הישיבה מזמן הקמת, עבור בחזונה החינוכי וכלה בתוכניות הרבות לעתיד. בהמשך עלו לבמה אורחי הכבוד הרבים, ביניהם: ראש ישיבת סלבודקא, הגאון הגדול רבי דב לנדאו. הרה"ג רבי ישראל אדלשטיין, בנו של ראש ישיבת פוניבז' הגר"ג אדלשטיין. הרב אברהם גרינבוים – ראש ישיבת 'נהורא' ויו"ר קרן וולפסון. הרה"ג רבי משה קלירס – רב שכונת המושבה הגרמנית בירושלים. הרה"ג רבי אהרן דב פרויינד – ראש כולל בית אבא. ראש המועצה האזורית נחל שורק – אלי אקסוזידו. חברי הכנסת: הרב משה גפני, הרב מיכאל מלכיאלי, הרב אורי מקלב, הרב יעקב אשר והרב אליעזר מוזס.

סביב השולחנות הערוכים בטוב טעם הסבו מאות ידידי ותומכי הישיבה, שהאזינו לנאומים הנרגשים ונהנו מביצועים מוזיקליים סוחפים ר' משה מונה רוזנבלום, בעל המנגן זאנוויל וינברג ומקהלת נרננה. בין לבין הוקרנו על המסכים דבריהם של תלמידי הישיבה ששיתפו באומץ רב ובכנות מרגשת את הסיפור האישי שלהם; כיצד רגע לפני שהם הידרדרו לתהום רוחנית ל"ע הם עלו חזרה על דרך המלך בזכות הבשורה הגדולה של הישיבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *