גלריה קסומה: ההילולא בעיירה האדיטש

לרגל יומא דהילולא של מרן הבעל התניא זצוק"ל האדמו"ר הזקן מחב"ד אלפי איש הגיעו עד כה לקברו בעיירה האדיטש שבאוקראינה. הצלם שלומי כהן מגיש גלריה

אלפים הגיעו להעיירה האדיטש שבאוקראינה, להשתטח באוהל ציונו הק' של בעל התניא – הרה"ק רבי שניאור זלמן מלאדי זיע"א מייסד חסידות ליובאוויטש – חב"ד שהיום כ"ד טבת יום ההילולא.

העליה ההמונית לציון הקדוש החלה כבר בערב שבת עם הגעת מאות איש שהקדימו לשבות בשבת שלפני היארצייט עבור רבים מהמשתתפים מדובר במנהג של קבע זה שנים רבות לעשות את השבת הסמוכה ליום ההילולא של בעל התניא, בצלו הגדול, במקום בו חלקת מחוקק ספון.

שבת מרוממת ומיוחדת עברה על הציבור כאשר במשך השבת נערכו התוועדיות עם מיטב המשפיעים החסידיים.
בשנים האחרונות נעשה מקום מנוחתו של בעל התניא בקריית רבינו בהאדטיש, לאבן שואבת לרבבות יהודים מכל העולם, במהלך כל ימות השנה.

הדבר התאפשר במיוחד לאור העובדה שהמקום עבר התחדשות ותנופה אדירה. עם בבניית ההיכל הגדול הניצב במרומי בית הקברות היהודי, אשר בו לצד בית המדרש המפואר ועצום הממדים, גם מטבח מאובזר וחדרי אוכל רחבי ידיים.

לכל אלו התווספו בשנתיים האחרונות, עשרות רבות של חדרי אירוח עשירים ומטופחים, ברמה שאינה נופלת ממיטב בתי המלון באוקראינה. חדרי האירוח נמצאים בצמידות למתחם ההיכל הגדול ומאפשרים למתארחים בהם נגישות קלה ומיידית לכל חלקי האתר. על כל מלאכת ההקמה והניהול של המקום ומנהל הציון, עומד השליח להאדיטש הרב שניאור דייטש .

במהלך יום הילולא הגיעו עוד אלפים להתפלל ולהתוועד ולשמוע שיעורים מספרי האדמו"ר הזקן , סדרי ניגונים מיוחדים בשעת פטירת רבינו הגדול בניהם:
רב הכותל ומקומות הקדושים שמואל רבינוביץ
המשפיעים ר' חיים שולם דייטש
ר' מנדל פויגל
הנגיד ר' דוד פישר
ר' יוסף יצחק אופן
ר' משה ראובן אסמן הרב הראשי של קהילת קייב
שגריר ישראל באוקראינה -יואל ליאון
ראש עיירית אלעד ישראל פרוש והרב שלום רובשקין
התוועדות המרכזית עם נעילת יום הקדוש עם המשפיע ר' חיים שולם דייטש ועוד רבנים ואישי ציבור ובעלי המנגנים מנדי גרופי הכנר החבדי ר' מורדכי ברוקצי.

רפאל טובול מנכ"ל 'אומן אקספרס' סיפר: "מאות איש הגיעו עד כה לעיירה האדיטש. טנדרים, אוטובוסים ומוניות פרטיות בבעלות יהודית שאורגנו ע"י 'אומן אקספרס' הסיעו את מאות המתפללים. אנו נערכים כמידי שנה להסיע את ההמונים שמגיעים בטיסות מישראל אירופה וארה"ב היישר לתפילה בציון מרן הבעל התניא זצוק"ל בעיירה האדיטש לרגל יום ההילולא".

בשיחה עם השליח להאדיטש הרב שניאור דייטש הוא מספר על תופעה מדהימה של עליה משמעותית בציבור המתפללים מדי שנה בשנה ולראות את עמך בית ישראל מכל המגזרים העדות והחצרות. משהו מאחד ועוצמתי. ב"ה התנאים כיום מאפשרים בדרך קלה ומסודרת להגיע לציון הקדוש ולראות ישועות גדולות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *