"גם אם ימותו לי 200 חסידים, הנפש של יתר החסידים חשובה לי יותר"

מה אמר הרבי המפורסם לנציגי הממשלה אשר ניסו לשכנע אותו לשמור על הכללים? כל הפרטים

בחודשים האחרונים נפגשו נציגי המדינה עם מספר אדמו"רים ורבנים בניסיון לשכנע אותם לשמור על כללי משרד הבריאות. באותם חסידויות לא הקפידו על כללי משרד הבריאות וחסידים רבים נטמנו בזה אחר זה.

בפגישה עם אחד האדמו"רים (שמו נשאר במערכת לאור הרגישות הגדולה) הוא הביע חוסר התלהבות לשתף פעולה עם נציגי הרשויות. כאשר נציגי הממשלה ניסו לדבר על ליבו ולהציג לו מספרים שהדהימו אותו הוא ביטל שוב את מחשבתם באומרו, " גם אם ימותו לי 200 חסידים אני לא אשנה את החלטתי", התבטא האדמו"ר.

הרבי חזר ושוב על עמדתו שהנזק הנפשי גדול על הנפש הגשמי "החסידים שלי בניגוד לציבור הליטאי נושמים וחיים את הטישים, ואם הם לא ישתתפו בטישים – נפשם העדינה תתרסק, וחדוות החיים שלהם תילקח מהם".

נציג אחר הסביר שבחורים רבים יכולים לנשור מעולם התורה וזה שיקול שצריך לקחת בחשבון. נציג נוסף חידד את ההבדל בין הציבור הליטאי לחסידי שלו יש כללים רבים בענייני האישות.

ברבות הימים, אמנם 200 חסידים לא נפטרו, אבל חסידויות רבות שהלכו בעקבות הרבי הנ"ל ספגו אבידות רבות, ועדיין באותם קהילות סבורים כי הנזק הנפשי גדול על מספרם של הנפטרים. בטור שכתב חנוך דאום קבע ידיד שלו, חרדי, אשר הודה כי אין שום אידאולגיה של אותם קהלים מאחורי הזלזול, "פשוט התעייפנו, אז החלטנו ללכת על חיסון עדר" .

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מציאות שיש אותם נפטרים בקהילות ששמרו ובקהילות שלא שמרו.

    מציאות שיש אותם נפטרים בקהילות ששמרו ובקהילות שלא שמרו.

    מציאות שיש אותם נפטרים בקהילות ששמרו ובקהילות שלא שמרו. |
    הגב
  2. זה אדמו"ר זה? זה רוצח רשע!

    בשביל טישים לרצוח?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. כל דיעה היא לגיטימית,

    שמירת הכללים המחמירים של משרד הבריאות מביא ליותר חולי הנפש ונפילות רוחניות, ונאמר ; ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, עדיף להגיע למעלה כמו יהודים, מה עוד שמתברר שמספר הקורבנות הוא זהה בכל הנהגה שהיא

    דוד יגל |
    הגב
  4. שמו נשאר במערכת

    בשביל מה להשאיר את השם כאשר ניציגיו של האדמו"ר פירסמו את הדברים בשמו. ולעצם העניין במשך 40 שנה האדמו"ר הנ"ל כל החלטה שלו הסתיימה בכשלון ויותר גרוע זה שכל האידשקייט של החסידים נשענת על הקיגל והשיריים ולפ"ז מה יקרה להם אם חצטרכו להתמודד עם משהו יותר קשה מקורונה

    יוסי |
    הגב
  5. רוצח מתועב

    אבוי לנו שכאלה מסתובבים בארץ ישראל.
    במה הוא שונה מהיוונים או הרומאים.
    רוצח מתועב

    פישמן |
    הגב
  6. במילים אחרות מותר לנו לרצוח כדי לקיים טישים. פשוט אדמור כזה צריך לקחת אותו לפסכייטר דחוף

    או להגיש כתב אישום חמור על זלזול בחיי אדם למטרותיו אשר יהיו.

    משה |
    הגב