גמזו במתקפה על מרתף הקורונה החרדי: "סכנה גדולה לחולים"

יממה לאחר חשיפת המערך החשאי לאשפוז חולי קורונה קשים מהמגזר החרדי בביתם. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מסר ל-N12 כי המיזם יכול להביא לסכנת חיים "הקריסה מיידית והמהירות בלתי נשלטת, בעיניים שלי ראיתי את זה קורה", אמר גמזו. גם גליה רהב משיבא תוקפת את המיזם

יממה לאחר חשיפת המערך החשאי לאשפוז חולי קורונה קשים מהמגזר החרדי בביתם. פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מסר ל-N12 כי המיזם יכול להביא לסכנת חיים "הקריסה מיידית והמהירות בלתי נשלטת, בעיניים שלי ראיתי את זה קורה", אמר גמזו.

אתמול שודר בערוץ 12 תיעוד ממאה שערים בו נראים חולי קורונה חרדים במצב קשה מקבלים סיוע רפואי מארגונים בקהילה מבלי לדווח על כך למדינה. "התופעה שהוצגה אתמול בכתבה היא נוראה", אמרה ל-N12 פרופ' גליה רהב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא תל-השומר. "לא ייתכן שתהיה מדינה בתוך מדינה. קריטי לנו לעקוב אחר החולים כדי לדעת איך הם מגיבים לתרופות מסוימות, שאי אפשר פשוט לתת אותן בבית. מי אלה אנשי הצוות הרפואי בארגונים הללו? מי מפקח עליהם ומאיפה יש להם תרופות? יש נהלים לבדיקות ולמיגון – האם הם מסכנים עובדי מעבדות כשהם מעבירים אליהם בדיקות דם של חולי קורונה? זה לא תקין וזה מפחיד אותי".

עם זאת, היא שיבחה את המערך "צד שני זו התארגנות חשובה, שאני קוראת שוב ושוב לעשות אותה בקופות החולים. צריך להיות אשפוז בית – מוסדר ושקוף תחת פיקוח משרד הבריאות".

מנגד, גמזו הביע ביקורת קשה על המערך החרדי ואמר:" ההגדרה של חולה קשה לקורונה נגזרת ממדדי הסטורציה ולעיתים מה שנותנים לחולה בבית החולים אפשר לתת לו גם בבית. אולם כשמדובר במחלת הקורונה, בעיקר בגילאי 60 ומעלה, שגורמת לגוף לקרוס במהירות ובאופן בלתי צפוי – יש סכנה גדולה להשאיר את החולים הקשים האלה בבית. הקריסה המיידית והמהירות שבה מתרחשת הקריסה בלתי נשלטת, לעתים גם בבית החולים, לא כל שכן בבית. בעיניים שלי ראיתי כיצד זה קורה באיכילוב ובבתי חולים אחרים".

מה שראשי מערכת הבריאות שכחו כי עם התוצאות המושלמות שלהם אי אפשר להתווכח, וגם, על הזיהום וההזנחה של חולי קורונה מבודדים בבתי חולים שמצבם מידרדר כמה שעות לאחר מכן בגלל הפחד שמתעורר בהם.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ואם זה היה חילונים או ערבים אז הם היה קוראים לעשות את זה בכל הארץ !!!

    אצלם זה הכל פוליטיקה

    יוסי |
    הגב