גמזו התנצל בפני העיתונאים החרדים: "לא הייתי צריך לבחור במילה מסיבה"

על רקע הביקורת הקשה בסוגיית אומן, וקריאתו של השר ליצמן להתפטר, פרופ' ‏גמזו קיים כעת תדרוך לעיתונאים חרדים בו הזהיר מפני הנסיעה לאומן

על רקע הביקורת הקשה בסוגיית אומן, וקריאתו של השר ליצמן להתפטר, פרופ' ‏גמזו קיים כעת תדרוך לעיתונאים חרדים בו הזהיר מפני הנסיעה לאומן והציג דוחות שקובעים כי "400 נפטרים מידי חודש מקורונה, רובם מבוגרים וקשישים, אבל יש גם צעירים. ואת זה צריך להפסיק."

פרופ' רוני גמזו התייחס לעלייה באחוזי התחלואה בתקופת בין הזמנים ואמר כי "אירועי בין הזמנים והפגנות ומסיבות במגזר החילוני העלו את התחלואה. המתווים לפתיחת הישיבות והמוסדות בצורה מסודרת לא יביאו גל של הידבקות. באומן יש כבר 2000 אנשים וברור חד משמעית שאם זה יעלה לכמויות גדולות יותר יהיה סכנה וקדושת החיים חשובה לנו יותר מהכל."

על סערת אומן הבהיר גמזו, "אומן זה קדוש בשביל מי שמגיע לשם, אני יודע שיש שם כבר 2000 ויטוסו עוד בדרכים כאלה ואחרות, אבל כמות של 80 צרטרים. אוקראינה היא מדינה אדומה. אני דואג לכולם, כרגע צריך לצמצם את הטיסות מכאן לאומן. אני מזכיר שגם במירון לא הייתה השנה הילולה רגילה."

הוא הבהיר עוד כי בכוונתו: "לצמצם את הנסיעות ולמנוע מכמה שיותר חסידים לנסוע לאומן. זה מכעיס אותם אבל אני עושה את זה למען שמירת החיים שלהם. אני יודע שיהיה גל הדבקות מאומן."

לסיום, גמזו התנצל לגבי האמירה שלו כי אומן "זו מסיבה": "לא הייתי צריך לבחור במילה 'מסיבה'. אבל א"א לשמור באומן על הכללים, מכירים את התמונות מכל שנה, וזה יגרום להדבקה גדולה. לא מבין איך בברסלב מתעלמים מזה?".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בו נראה את הרגישות של החרדים כשהיהודים באים

    תינוק שנשבה אמר מסיבה וכל הארץ רגשה היהודים באים מכונת ענק לחירוף מערכות אלוקים חיים במימון החרדים ואין פוצה פה

    אבי רוט |
    הגב