גמזו: "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים"

פרופ’ גמזו הוסיף כי אם היה יכול, היה בודק את כל אזרחי המדינה

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו נשא הבוקר (שני) דברים בוועדת העבודה והרווחה בכנסת והתייחס להקלות ולנתוני התחלואה העדכניים.

תחילה אמר גמזו: "כרגע אנחנו במקדם הדבקה של 0.6. בזמן סגר שני עם אוכלוסייה עייפה, להגיע למקדם הדבקה כזה זו תעודת כבוד לכל החברות במדינת ישראל. עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".

"המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז.

אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסייה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך – יסודי, תיכון, ולעשות זאת בזהירות. כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

גמזו אמר לסיום: "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים". על כך הגיב יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "כל יום בידוד זו השפעה ישירה על המשק. קודם כל הבריאות אבל אם אפשר לחסוך בימי בידוד אפשר להטיב עם הכלכלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *