גנץ: "השפעות הקורונה על כולנו הן דרמטיות"

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) בישיבת הסיעה למתקפה של נתניהו על מערכת המשפט, והבהיר כי השמירה על שלטון החוק "אינה עניין פרסונלי אלא עניין של אינטרס לאומי."

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) בישיבת הסיעה למתקפה של נתניהו על מערכת המשפט, והבהיר כי השמירה על שלטון החוק "אינה עניין פרסונלי אלא עניין של אינטרס לאומי."

על החלת הריבונות על הגדה המערבית, כבר יולי הקרוב אמר גנץ: "נבחן את דרכי הפעולה ונפעל באחריות".

גנץ התייחס בראשית דבריו על המתקפות החריפות על בתי המשפט, היועמ"ש והפרקליטות. "רבות דובר על מערכת המשפט השבוע", אמר. "אני שב ואומר באופן חד וברור – כפי שמדינת ישראל צריכה ממשלה מתפקדת, היא צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית. שמירה על שלטון החוק אינה עניין פרסונלי אלא עניין של אינטרס לאומי. שלטון החוק והשוויון בפני החוק הם ערכים עליונים בדמוקרטיה. יש לנו את כל הכלים כדי לשמור על הערכים האלו, גם בחקיקה, וגם בנוגע להחלטות ממשלה, ואנחנו נשתמש בהם ככל שיהיה בכך צורך".

"השפעות הקורונה על כולנו הן דרמטיות", הבהיר ראש הממשלה החלופי. "לכול אחד ואחת פה יש תפקיד מכריע על מנת לתת לאזרחי ישראל מענה. אנחנו נקיים היום ישיבה ראשונה של קבינט הקורונה, ונדאג להיות ערוכים גם לגל השני וגם לנהל את המשבר לטווח הארוך. הוא עלול להיות ארוך ומורכב, ובהחלט אפשר שידרשו החלטות קשות בעניין הזה. אנחנו ניערך ונפעל באחריות, תוך איזונים בין בריאות הציבור לבין הרווחה הכלכלית ככול האפשר".

על החלת הריבונות על הגדה המערבית אמר: "על הפרק מונחות בימים אלו הזמנויות שיכולות לשפר ולשנות את פני האזור כולו ובכללן כמובן תכנית השלום שהוצעה על ידי הממשל האמריקני. בשבועות הקרובים נבחן באופן מקצועי באמצעות אשכנזי, משרד החוץ ויתר מערכות הממשלה והמערכות מקצועיות את דרכי הפעולה הנכונות כדי להביא את התוצאות הטובות ביותר שישמרו על ביטחון ישראל והאינטרסים הלאומיים והבין לאומיים שלנו. נפעל בחוכמה ובאחריות, כי רק כך נוכל להביא השגים היסטוריים שיחזקו את ביטחון ישראל לדורי דורות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *