גפני בועידת "דה מרקר" "קול ברמה": "יש סכנה לבחירות רביעיות"

חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים התייחס במהלך ועידת "דה מרקר" ו"קול ברמה" לפלונטר הפוליטי, ואמר כי המדינה מתקרבת בצעדי ענק לבחירות רביעיות. "יש לנו עמדה. יש לנו מצע. אנחנו לא מזגזגים ולא הולכים פעם עם זה ופעם עם זה. אם הציבור המסורתי יעבור לצד אחר, אז נצטרך לדבר עם הרבנים ולראות מה עושים." וגם, על החרדים העובדים

חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים התייחס במהלך ועידת "דה מרקר" ו"קול ברמה" לפלונטר הפוליטי, ואמר כי המדינה מתקרבת בצעדי ענק לבחירות רביעיות. "יש לנו עמדה. יש לנו מצע. אנחנו לא מזגזגים ולא הולכים פעם עם זה ופעם עם זה. אם הציבור המסורתי יעבור לצד אחר, אז נצטרך לדבר עם הרבנים ולראות מה עושים."

לדברי גפני, " הבחירות זה אסון כלכלי. הגירעון זה לא הכי חמור המדינה יכולה להתמודד עם זה, ההקפאה בממשלה וההנהגה זה מה שחמור. אנחנו הולכים עם ביבי ולא נלך עם בני גנץ. הציבור המסורתי ממשיך להיות בימין. אני לא חסיד של ביבי ולא נגד בני גנץ, אבל הציבור שלנו נמצא בימין. אני מציע שתתיחסו אחרת לציבור החרדי."

גפני הוסיף: "יש ציבור חרדי שהוא מקופח. צריך לדאוג שזה לא יהיה. במשרד המשפטים טענו שאי אפשר לעשות העדפה מתקנת לחרדים, כי זה לא דת, גזע ומין. בסוף הצלחתי להעביר חוק להעדפה מתקנת של הציבור החרדי. המדינה מתנהגת בצביעות. היא כאילו רוצה לשלב חרדים, אבל היא רוצה לשנות אותם."

גפני טען כ גם יש סכנה גם לבחירות רביעיות. "ליברמן אשם בכך. הוא מאשים אותי שאני יו"ר ועדת הכספים .הוא שונא את ביבי ואת החרדים ומוכן שהמדינה תלך לשיתוק. לליברמן אין שום אידיאולוגיה. אנחנו הולכים עם הציבור המסורתי שנמצא בימין ולכן מעומד הימין הוא המעומד שאנחנו תומכים בו. גפני הוסיף: "אני גם מדבר עם יאיר לפיד למרות שאני לא יושב איתו בקואליציה. לא אשב עם לפיד בקואליציה."

גפני התבטא בחריפות ואמר כי החילונים לא רוצים לראות את החרדים היכן שהם. "יש ציבור ענק בציבור החרדי שרוצים להתפרנס בכבוד הגברים והנשים. הקיצבאות לא שייכות להם. "נשים חרדיות מספרות לי", אומר גפני "שהן מרוויחות פחות מנשים חילוניות כי הן שבויות ברצון שלהן לעבוד במקום עם אווירה חרדית. ישנה אפליה כלפי הציבור החרדי. הציבור החרדי השתנה, רבים עוזבים את הישיבה ופונים לעבודה והחברה החילונית לא קולטת אותם ומאפשרת להם להשתלב. אנחנו נלך עם ביבי אם נראה שיהיה שינוי בחברה שבמקום הצבעה לימין תהיה הצבעה של הציבור המסורתי למרכז אנחנו נשקול את תמיכתינו שוב על פי דעת גדולי ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *