גפני עוקץ את ליברמן: "עם החמישה מנדטים שלו הוא לא ינהל את המדינה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס בראיון לרשת ב' למשא ומתן הקואליציוני ולמשבר עם ליברמן,"אם הוא חושב שעם החמישה מנדטים שלו הוא ינהל את המדינה, שימשיך לחלום. מה זה הדבר הזה שהוא פתאום רוצה את ועדת הפנים, אנחנו ביקשנו את ראשות ועדת הפנים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס בראיון ביומן הצהריים בכאן רשת ב' למשא ומתן הקואליציוני ולמשבר עם ליברמן שממאן להיכנס לקואליציה בשל החיכוכים בנושאי דת. "ישיבת המו"מ נדחתה", סיפר גפני, "הערב תתכנס הסיעה שלנו ולפי זה נראה איך לקבל את החלטות עם נתניהו. לא ביטלנו את הפגישה רק דחינו אותה כי יש לנו עידכונים מהפגישה אמש שלי ושל סגה"ש ליצמן עם רה"מ".

על ליברמן אמר גפני: "אם הוא חושב שעם החמישה מנדטים שלו הוא ינהל את המדינה, שימשיך לחלום. מה זה הדבר הזה שהוא פתאום רוצה את ועדת הפנים, אנחנו ביקשנו את ראשות ועדת הפנים – אנחנו מבינים בזה הרבה יותר ממנו. מה הוא מבין בזה?!".

אתמול חשף הכתב הפוליטי של 'קול ברמה' רונן כץ אצל משה גלסנר ב'קול ברמה' כי ליברמן ומפלגתו עשויים להישאר מחוץ לקואליציה לאור חילוקי הדעות הרבים בין המפלגות, אך בלית ברירה יתמכו מבחוץ בממשלה עד להעברת חוק הגיוס."בכיר בליכוד אומר לי: איננו שוללים את האופציה שליברמן ישאר מחוץ לקואליציה בתקופה הקרובה, ורק אחרי חקיקת חוק הגיוס לשביעות רצונם של החרדים הוא יצורף. את תיק הביטחון נשמור לו", דיווח כץ. הערכה היא כי החכים הערבים יתמכו בחוק הגיוס ובכך יצילו את הקואליציה.

לדברי כץ, "הבכיר בליכוד טענו לי שליברמן והחרדים כבר הסכימו על הנוסח החדש של חוק הגיוס, הסיפור כעת זה הכסף שדורש ליברמן לפנסיות החובה לגימלאים שעלותה 2.5 מיליארד שקלים. בליכוד אישרו עקרונית את הבקשה, באוצר מתנגדים".

הערב מסרו בסביבת נתניהו לחיים לוינסון ב'הארץ' כי נתניהו ישביע ממשלה עם 60 ח"כים, וכי ליברמן לא יעז להצביע נגד ממשלת ימין.

במפלגות החרדיות נדהמו לשמוע בצהרים את דבריו שליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהציב שורה של דרישות מראש הממשלה נתניהו בנושאי ביטחון דת ומדינה – ובכך הקשיח את עמדתו לגבי המחלוקות עם החרדים. ליברמן דרש במהלך ישיבת הסיעה שנערכה בכנסת כי "אנחנו דורשים את חוק הגיוס כמו שהוא, שזה כולל את כל הנקודות והפסיקים. כמו שעבר בקריאה הראשונה, כך יעבור בשנייה ושלישית. בסוף יולי פגה הדחייה של בג"צ ואני מסופק אם הוא ייתן עוד דחייה"

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *