דב חנין הודיע: לא אתמודד לכנסת הבאה

אחרי למעלה מעשור שנים ח"כ דב חנין ממפלגת 'הרשימה המשותפת' עוזב את הכנסת. חנין: "אעשה שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה"

אחרי כ-12 שנים, ח"כ דב חנין ממפלגת 'הרשימה המשותפת' הודיע כי הוא עוזב את הכנסת.

ח"כ חנין אמר במפגש שכינס כעת בכנסת: "אני לא פורש מהחיים הפוליטיים ולא מתכוון לעשות לביתי. אבל אני הולך לעשות שינוי בדרך בה אני מעורב בפוליטיקה. מאז נבחרתי לכנסת, ב-2006, היא הייתה עבורי במה להביע עמדות שלא היו מקובלות על הרוב. אבל לרגע לא הסתפקתי בגינוי המציאות. עשיתי ככל יכולתי כדי לשנות אותה, לטובת האנשים. בהעברת חוקים, בהתנגדות ובלימת חוקים מסוכנים, בליווי מאבקים, ובהובלת ועדות.

"אני גאה בתפקיד שמילאתי, יחד עם חבריי, בהתעקשות על שמירת הגשר בין יהודים וערבים בארץ הזו, במציאות שבה התהום בין שני העמים מעמיקה. זהו המפתח לעתיד שלנו. אך למרות כל ההישגים, אני לא יכול לחמוק מאמת קשה. ישראל הולכת בכיוון מסוכן. בהיעדר התקדמות לשלום, נתדרדר למלחמות. המרחב הדמוקרטי נמצא תחת מתקפה כבדה. ההסתה של השלטון נגד הציבור הערבי מתגברת, הגזענות מתפשטת, העוני והפערים מעמיקים.

"הספינה נוסעת במלוא העוצמה בכיוון הלא נכון. שינוי הכיוון לא ייעשה מהחרטום – מהכנסת, אלא מהמפרשים – מהמאבקים של אנשים ותנועות בשטח. בכך אני מתכוון להשקיע את כל זמני. העבודה בכנסת, אם רוצים לעשות אותה ברצינות, שואבת את רוב שעות היממה.

"החלטתי לא להציג את מועמדותי לכנסת הבאה כדי להקדיש את כל האנרגיה והזמן לבנות את כוחות השינוי בשטח, לגבש אסטרטגיה של שינוי, לחיבור המאבקים, לעזור לפתוח מחדש את מרחב האפשרויות, להראות שניתן לעשות פה משהו אחר, וניתן לבנות פה מקום לכולנו".

יש לציין כי מועצת חד"ש קיבלה לאחרונה החלטה מיוחדת המאפשרת לח"כ חנין להגיש את מועמדותו לכנסת פעם נוספת אך למרות זאת החליט לא להתמודד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *