דווקא ביום הזיכרון: הושחתה האנדרטה לרב שנרצח

אנדרטה לזכרו של הרב מאיר חי הי"ד שנרצח לפני כעשר שנים בפיגוע ירי בשומרון, הושחתה בעבר 11 פעמים, מהם פעמיים ביום הזיכרון – והפעם נעקר הסלע כולו בעזרת טרקטור

מי משחית את האנדרטה? בפעם השלישית ברציפות: האנדרטה לזכר הרב מאיר חי הי"ד הושחתה, דווקא בערב יום הזיכרון. כך מפרסם הבוקר 'ישראל היום'.

כזכור, הרב מאיר חי הי"ד נרצח בפיגוע ירי לפני 10 שנים בסמוך ליישוב עינב, בזמן שהיה בדרכו לביתו בשבי שומרון.

האנדרטה לזכרו, שהוצבה על אם הדרך, במקום בו נרצח, הושחתה גם בערב יום הזיכרון תשע"ח, ובערב יום הזיכרון תשע"ז. במהלך השנים האחרונות הושחתה האנדרטה לפחות 11 פעמים, בעיקר סביב יום האזכרה של הרב בדצמבר. הפעם, עקרו המשחיתים את האנדרטה כולה, ככל הנראה בעזרת טרקטור או משאית.

אלמנתו של הרב מאיר חי, אלישבע חי, אמרה בתגובה: "זו מלחמה על הרוח, וזה מה שמחזק אותי בימים הקשים האלו. אני מבינה שמנסים לשבור אותנו ברגעים הכי קשים שלנו, ודווקא מהמקום הזה אני בוחרת להתחזק, ולחזק את הרוח הפרטית והלאומית. אני באמת מנסה להבין מה הסיפור שלהם עם חתיכת אבן? למה להרוס כל פעם מחדש? לכן אני מבינה שזו מלחמה על הרוח, לא על החומר. גם אצל מאיר הנושא של הרוח היה מאוד חזק, להיות תמיד שמח, להאיר, זו הייתה המהות שלו. את הרוח הזו הם מנסים לשבור, אבל אנחנו לא נישבר".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, שהיה שכנו וחברו של הרב מאיר חי, אמר: "הדבר הזה לא ישבור אותנו. הם הורסים ואנחנו בונים. צריך שתהיה שפלות רוח כל כך גדולה כדי להרוס אנדרטה של אב ל-7 ילדים שנרצח, להרוס אותה פעם אחר פעם ועוד סביב הימים הכי קשים וכואבים למשפחה. אנחנו לא נישבר. אנחנו נבנה שוב את האנדרטה, והפעם גדולה יותר וחזקה יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *