דו"ח האף בי איי: פשעי השנאה האנטישמיים בארה״ב גדלו

בעקבות זאת הצעת ועדת ההקצאות של הקונגרס מכפילה פי ארבעה את הרמות הנוכחיות של התקציבים לאבטחה עד לסכום של 360 מיליון דולר

דו״ח מדאיג של ה-FBI, מעלה כי ב-2019 גדלו פשעי השנאה האנטישמיים בארה״ב ב-14% והיוו למעלה מ-60% מכלל פשעי השנאה המבוססים על דת.

רק בשנה האחרונה אירעו כמה מתקפות אנטישמיות רצחניות באזורים חרדיים. לפני כמעט שנה, בי״ב כסלו תש״פ, נרצחו בפיגוע ירי מזעזע בג׳רזי סיטי שני יהודים חרדיים, הי״ד, במתקפה אנטישמית.

כשבועיים לאחר מכן, במעמד הדלקת נר שביעי של חנוכה בבית האדמו״ר מקאסאן-מאנסי, נדקרו חמישה יהודים שהיו במקום, ולאחר כמה חודשים נפטר הפצוע הקשה מביניהם כתוצאה מהדקירות.

לפני שנתיים נרצחו 11 יהודים בפיטסבורג במתקפת הטרור האנטישמית הקטלנית ביותר שידעה ארה״ב.

הרוחות בארה״ב סערו בעקבות התקיפות האנטישמיות הללו, והדבר הביא, כאמור, להעלאת הצעת חוק להכפלת המימון לתוכנית אבטחת המוסדות היהודיים, פי ארבעה. במסגרת התוכנית הקיימת, המימון לצרכי אבטחה עומד על 90 מיליון דולר.

בעקבות זאת הצעת ועדת ההקצאות של הקונגרס מכפילה פי ארבעה את הרמות הנוכחיות של התקציבים עד לסכום של 360 מיליון דולר. על פי תוכנית זו, יחולקו התקציבים לחצי, כאשר 180 מיליון דולר יינתנו לאזורים עירוניים צפופים המוגדרים מראש, ויתר 180 מיליון הדולר לאזורים אחרים הנחשבים בסיכון גבוה להתקפות טרור. מצד תמיכת הסנאט, נשמרת הרמה הנוכחית של 90 מיליון דולר. מתוך סכום זה, 50 מיליון דולר יועברו לאזורים המוגדרים מראש, ואילו 40 מיליון דולר יועברו לאזורים עירוניים אחרים.

אגודת ישראל באמריקה פועלת בשיתוף פעולה עם ארגונים יהודיים אחרים בארה״ב, כדי להפעיל לחץ על הקונגרס לאשר את הצעת החוק האמורה, שעשויה לשפר משמעותית את האבטחה במוסדות היהודיים, ולסייע בתחושת הביטחון והשקט הנפשי של המתגוררים בשכונות היהודיות המובהקות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *