דיין האמת: הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל

הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל דיין בבית הדין הרבני הגדול, הלך לעולמו והוא בן 88 לאחר אירוע מוחי קשה שעבר

הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג זצ"ל דיין בבית הדין הרבני הגדול, הלך לעולמו והוא בן 88 לאחר אירוע מוחי קשה שעבר.

הוא העמיד אלפי תלמידים בשיעוריו העמוקים. עמד בקשר הדוק עם הרבי. ההלוויה הערב בשעה 21:30 משמגר להר הזיתים.

הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת:תקבלתי בצער רב את הידיעה על הסתלקותו הפתאומית של הגאון העצום בתורה ובהלכה, שריד לדור דעה, דיין הדן דין אמת לאמיתו, הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג זצוק״ל מבכירי הדיינים בבית הדין הגדול וחתנו של עמוד ההוראה מרן הגרש״ז אוירבאך זצוק״ל. זו אבידה גדולה לעולם הדיינות בפרט ולעולם התורה בכלל.

הוא נולד ברוסיה בשנת תרצ"ב לאביו הרב אברהם גולדברג – שהיה בקשרים עם אדמו"ר הריי"צ, ולאמו מרת פריידל. שניים מדודיו של הרב גולדברג למדו בתומכי תמימים ליובאוויטש.

בשנת תרצ"ה עלה יחד עם הוריו לארץ הקודש. הרב גולדברג הינו גאון עצום. שימש כדיין בבית הדין הגדול בירושלים וראש כולל סדיגורה. ובשנים האחרונות משמש כעורך ראשי באנציקלופדיה תלמודית.

חותנו הוא הרב שלמה זלמן אוירבך. נפטר בל' מנחם אב תש"פ.

במשך השנים עמד הרב גולדברג בקשר הדוק עם הרבי. מדי שנה מוסר הרב גולדברג שיעור מעמיק בכינוס תורה המאורגן בשיכון חב"ד בירושלים כהוראת הרבי.

בשנת תשנ"ה הצטרף הרב גולדברג לקונגרס הרבנים למען השלום ולמען שלימות הארץ. הרב גולדברג ידען עצום בתורת הרבי, ועקב כך עמד בראש הועדה להפצת המאור שבתורה. הרב גולדברג שימש כ"יועץ הלכתי" למכון הרמב"ם השלם.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יראת שמים

    ידיעות בתורה, אב"ד ועוד משרות, עדיין אינן אומרות שמדובר באדם ישר.
    עד היום אני חש את הצריבות ממעשיו לפני עשרים וחמש שנה בבית הדין העליון. מזל שבהרכב ההוא היה אדם צדיק וישר הרב עזרא בצרי שהגן מפני תעלולי הרשע של גולדברג.

    גרוסמן |
    הגב