די כבר, נשים מבכות את התמוז / טור

שמו של חודש תמוז ייחודי בכך שהוא נזכר בתנ"ך: "הַנָּשִׁים יֹשְׁבוֹת מְבַכּוֹת אֶת הַתַּמּוּז". (ספר יחזקאל). סבלנות, אורך-רוח ומתינות הן שלוש תכונות הכרחיות כדי לצלוח את החיים. עלינו להמשיך להתאזר בסבלנות – טיפים: איך בונים ומגלים את הסבלנות?

"התמוז" היה סוג של אליל, שנחשב באותה תקופה כמי שאחראי על חלוקת שפע ופרנסה, ולכן היו הנשים "מבכות" אותו (עובדות אותו באמצעות פולחן של העלאת עשן בחלל הפסל, שיצרה אשליה כאילו האליל בוכה), מתוך מחשבה שעבודה זרה זו תביא להם את השפע.
כיוון שמדובר במעשה אסור ושלילי שהיה נהוג על ידי נשים, מן הראוי שהנשים יהיו אלו שיתקנו את העניין.
ואיך מתקנים? מתנהגים הפוך!
בסיס הטעות שבעבודה לפסל תמוז היה שלפסל יש כוח להביא את השפע והפרנסה. לכן התיקון ההפוך הוא לדעת שדווקא ברכת אלוקים היא תעשיר והיא זו שתביא את השפע ואת הפרנסה, וזאת באמצעות התנהלות כלכלית נכונה בדרך ראויה וחיובית על פי התורה.
אנחנו, הנשים, זקוקות לסבלנות רבה יותר בכל תחום בחיים. מלבד טיפוח נשי אישי, למשל, שדורש סבלנות רבה, יש לנו גם את תשעת חודשי ההיריון, הלידה עצמה, וכמובן גידול וחינוך ילדינו. גם בעולם המודרני, שבו הכול חייב להיות כאן, עכשיו ומיד, אין אפשרות לעשות "פּוּש" או לבחור בדרך קיצור. סבלנות, אורך-רוח ומתינות הן שלוש תכונות הכרחיות כדי לצלוח את החיים. כדי שהילד יגדל, שהבת תמצא את בן זוגה, שנמצא עבודה או כל תוצאה אחרת שאנחנו מחכות לה, עלינו להמשיך להתאזר בסבלנות.
אבל איך בונים ומגלים את הסבלנות? הנה כמה טיפים שכדאי לשנן:​

תיאום ציפיות בבית: גבולות ברורים בבית ובמשפחה; אם כל אחד ידע את מקומו, זה ירגיע את כל בני הבית וישרה אווירה סובלנית ונוחה. אווירה כזו תעזור לנו להיות סובלניים יותר גם בשאר שעות היום. ​

התחזקות: התגברות פנימית כדי להתמודד עם כל איום או כוח מנגד. ובהרחבה יותר, ידיעה שכל משבר שדורש את סבלנותך מטרתו לבנות ולחזק אותך. כל ניסיון שמגיע לפתחך ואת מתנהלת בו בסבלנות עושה אותך לאישה מחושלת יותר. ​

תהליך: הידיעה שקיצור דרך אינו מוביל לתוצאה; דווקא ההליכה המתונה לאורך שלבי התהליך היא זו שתביא לתוצאות אמיתיות.​

אמונה וביטחון: לכל דבר יש זמן, יש מקום; לאלוקים יש את ה'טיימינג' שלו לאירועים שלנו. כל דבר שקורה לך הוא ממנו ולכן אין סיבה להיות לחוצה. אם תדעי שכל דבר שמתרחש היה צריך לקרות ושהכול לטובה, זה יקל עלייך להיות סבלנית ובטוחה.

אם הייתה לכן את הסבלנות לקרוא עד הסוף, אתן כבר בדרך הנכונה…
חודש תמוז טוב ומבורך ובלי לבכות!
מירי שניאורסון – בעלת "הבחירה שלי", מנטורית עסקית ואישית מרצה, מנחה שדרנית רדיו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *