דרך הצינורות: 8 תושבי דימונה מאושפזים בגלל חיידק

בשבועיים האחרונים אובחנו בסורוקה 8 תושבי העיר דימונה כחולים במחלה זיהומית הנגרמת על ידי החיידק ליגיונלה.

בשבועיים האחרונים אובחנו בסורוקה 8 תושבי העיר דימונה כחולים במחלה זיהומית הנגרמת על ידי החיידק ליגיונלה.

כעת מאושפזים בבית החולים 5 מטופלים: 1 מתוכם במצב קשה, 2 במצב בינוני ו 2 במצב קל. החיידק פוגע בריאות וגורם לדלקת ריאות קשה עד כדי כשל רב מערכתי.

ד"ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות בסורוקה סיפר: " חיידק  הלגיונלה מצוי בעיקר במים חמים מגדלי קירור, מערכות צנרת גדולות או במערכות מיזוג אוויר של בניינים גבוהים.

החיידק פוגע בבני אדם דרך דרכי הנשימה ומסוגל להדביק בכל גיל, אך מרבית הלוקים במחלה הם מבוגרים, מעשנים, ולעיתים כבר בחולים עם דלקת ריאות. רוב האנשים הנחשפים לחיידק לא מפתחים את המחלה והוא אינו עובר מאדם לאדם.

תסמיני המחלה הם: חום גבוה, שיעול, ליחה, כאבי ראש, כאבי שרירים, עייפות, חוסר תיאבון, שלשול והקאות, בלבול ואיבוד הזיכרון, כשמערכות הכליות והכבד עלולות להיפגע גם הן. אם המחלה מתגלה בזמן ניתן לטפלה באמצעות אנטיביוטיקה".

היא צורה של דלקת ריאות, שהגורם לה הוא חיידק ממשפחת הלגיונלה (Legionella), בדרך כלל חיידק ה – Legionella pneumophlia.

חיידק הליגיונלה מצוי בסביבה ומצוי במים טבעיים ברמות נמוכות שאינן מגיעות בדרך כלל למנה מדבקת. הבעיה נוצרת כאשר ריכוזים גבוהים של החיידק מתפתחים באופן מואץ במערכות אספקת המים בשל התנאים הבאים (אחד או יותר):
מערכות מים עומדיםטמפרטורה בטווח של 25-45 מעלות צלזיוס קיומם של משקעי חלודה ואבנית

לרוב יש מקרים בודדים של מחלת הליגיונרים שאין ביניהם קשר, אבל לעיתים מתרחשות התפרצויות הקשורות במקור חשיפה משותף. מחלת הליגיונרים אינה עוברת מאדם לאדם.

המחלה מועברת דרך מערכת הנשימה לאחר שאיפת רסיסי מים הנישאים באוויר ומזוהמים בחיידקי ליגיונלה. הטיפות הנישאות באוויר יכולות להגיע ממקורות שונים כגון: רחצה ושימוש במים חמים (בייחוד מראשי מקלחת), ברכות זרמים (ג'קוזי), מזרקות, מגדלי קירור של מיזוג אוויר, מערכות מיזוג אוויר על בסיס קירור אוויר במגע ישיר עם מים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *