דרעי: "בגלל התפשטות הקורונה – אסור ללכת לבחירות רביעיות"

בישיבה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-24, שנערכה היום (יום ג׳) בכנסת למשבר הכלכלי הקשה במדינת ישראל וקרא שלא ללכת לבחירות

שר הפנים, אריה דרעי, התייחס בישיבה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-24, שנערכה היום (יום ג׳) בכנסת למשבר הכלכלי הקשה במדינת ישראל וקרא שלא ללכת לבחירות: ״זו אמורה להיות ישיבה חגיגית, שתסכם חגיגה דמוקרטית, מערכת הבחירות לכנסת. נגיף הקורונה הזכיר לנו שכולם שווים. אנחנו עוברים משבר קשה מאד, בריאותי וכלכלי. כל מי שמכיר את הנתונים מתקשה להירדם בלילה. הנתונים קשים מאד. עברנו בהצלחה את הגל הראשון כי עשינו סגר. לאחר מכן היינו מחוייבים לפתוח את המשק, ואנו מתמודדים עם משבר קשה יותר. אנחנו זקוקים מאד לעזרת הכנסת ובתי המשפט בהתמודדות עם הנגיף".

דרעי הוסיף: "אני חייב לציין שקיבלנו גיבוי מבית המשפט לכל המהלכים שעשינו, כולל גזילת חרויות פרט, כי כולם מבינים את האתגר העצום שעומד לפתחנו. הכנסת חייב להתעלות מעל כל השיקולים ולתת לממשלה גיבוי למאבק הקשה בקורונה. קשה מאד לסגור אולמות, מסעדות ועסקים בכלל, אבל אין לנו ברירה".

בנוגע למחלוקות הפוליטיות אמר יו"ר ש"ס "אסור לנו ללכת לבחירות רביעיות כעת. פשוט אסור לנו. ההסטוריה לא תסלח לנו על כך אם נעז ללכת לבחירות נוכח המשבר הקשה. אנו חייבים לעבוד ביחד. לא יסלחו לנו אם נלך לבחירות במשבר קשה כל כך עם מאות אלפי מובטלים. אני קורא לעצמי, לראש הממשלה, לראש הממשלה החלופי ולכולנו: אנחנו צריכים לטפל אך ורק במשבר הבריאותי והכלכלי. רק בזה. כי אחרת ילדנו, נכדנו והציבור כולו לא יסלח לנו".

לסיום הוסיף: "ולחברי ועדת הבחירות, המלצה לעתיד: חייבים להתקין מצלמות בכל הקלפיות. הליך הבחירה חייב להיות שקוף ביותר. הכל מצולם היום, גם הליך הבחירות צריך להיות שקוף לחלוטין. מצלמות בכל הקלפיות. העלות לא גבוהה אבל התועלת בכל הקשור לאמון הציבור שווה את זה. אני מקווה שועדת הבחירות תישאר ללא עבודה עד הבחירות הבאות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *