דרעי הבוקר: "נשקול איחוד עם יהדות התורה רק אם יהיו עוד איחודים בימין ובשמאל"

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הבוקר בראיון לרשת ב' כי המפלגות החרדיות ישקלו ריצה משותפת רק אם יהיה "איחוד גדול במרכז שמאל ואיחוד בימין". לדבריו, ללא איחודים – הבחירות למעשה הוכרעו

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' כי מפלגתו תמליץ לנשיא המדינה רק על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. "הוא ראש ממשלה מצוין", אמר דרעי בריאיון לתכנית הראשונה של ירון דקל ועמית סגל ברשת ב'.

על יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, אמר דרעי: "רמטכ"ל בישראל זה אדם רב זכויות, אבל ראש ממשלה זה תפקיד אחר לגמרי. צריך מישהו מנוסה".

לדברי דרעי, במקרה של חיבור בין בני גנץ ליאיר לפיד, "סיכוי סביר שש"ס ויהדות התורה לא ייכנסו לקואליציה הבאה. לא ראיתי את לפיד חוזר בו מכל ההסתה נגד חרדים", הוסיף יו"ר ש"ס על יו"ר יש עתיד. "אני פוסל אותו כאדם, אי אפשר לחרף את החרדים ולשבת באותה ממשלה".

בהמשך, התייחס דרעי להחלטתו לרוץ לבד ולהימנע מהאיחוד החרדי בבחירות הקרובות, ואמר כי רעיון האיחוד עלה מגורמים לא פוליטיים. "יהדות התורה ואנחנו נמשיך לעבוד ביחד, אבל כל אחד ילך בדרכו. הדבר היחיד שיכול לשנות את העניין, זה אם יהיה איחוד גדול במרכז-שמאל. נתניהו לחץ עלינו שנתאחד". לדבריו, אם לא יהיו איחודים בשבוע הבא – הבחירות למעשה הוכרעו.

על המאמצים לאיחוד בימין, הכוללים את מפלגת יחד של אלי ישי, אמר כי יש ללמוד מהעבר ולא לאבד קולות. "על פניו, לא נראה שהמפלגות יכולות לעבור את אחוז החסימה לבד", אמר דרעי. "חשוב מאוד שהן יתאחדו. חבל שהקולות האלה ילכו, אבל אני לא מתערב בזה. אם יש אחרים שרוצים לקחת את אלי ישי – בבקשה. אני לא רוצה שאף אחד יתערב לי במפלגה".

בתחילת השבוע אמר דרעי בכנס פתיחת הקמפיין של ש"ס: "היה לנו שיתוף פעולה מדהים בקדנציה האחרונה עם יהדות התורה וזה יימשך גם בקדנציה הבאה. אני קורא מכאן לליצמן וגפני, בואו נכנס אחרי הגשת הרשימות את שלוש מועצות חכמי וגדולי התורה ונצא בקריאה משותפת לכל הציבור להצביע רק למפלגות החרדיות, הספרדים לש״ס והאשכנזים ליהדות התורה. ככה נמקסם את הכוח".

 

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שס נמחקת ודרעי מתרברב

    תמשיך מכלוף הצלחת למחוק את מפעל מרן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב