דרעי לראשל"צ: "לא ניתן לרפורמים ואחרים להלך אימים על רבנים"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר הגיב אף הוא להמלצת נציב התלונות על שופטים השופט שוהם: "מסע ציד שכל מטרתו לפגוע ברבנות ובמוסד הרבני"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב בחריפות להמלצת נציב התלונות על שופטים השופט שוהם לאחר ששוחח עם הראשל"צ.

דרעי אמר: "שוחחתי עם כב׳ הראשל"צ הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והבעתי בפניו את מחאתי החריפה ומורת רוחי מהמלצתו המקוממת והפוגענית של השופט בדימוס אורי שוהם בעניינו.

דרעי הבהיר: כי לא ניתן לרפורמים ואחרים להלך אימים על הרבנים הראשיים לישראל ועל רבנים בכלל ולנסות לסתום את פיהם ולכבול את ידיהם בעתירות שונות ומשונות, שכל מטרתן היא לפגוע בדרך היהדות המסורה לנו מדור דור.

כיו"ר תנועת ש"ס אפעל בכל כוחי לשמירת מעמדם ועצמאותם של הרבנים הראשיים לישראל, הפועלים על פי חוק ומשמיעים את דעתם הצלולה בנושאי הדת והיהדות. דעתו הנחרצת של הראשל"צ שליט"א כנגד הכנסת מבחני נשים לרבנות, כמו גם נגד רעיונות הרפורמים, מחויבת להישמע ללא מורא וללא משוא פנים.

גם יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תקף בפתח דיון הוועדה את המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים, שופט העליון בדימוס אורי שוהם, לבחון את המשך כהונתו של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף כדיין:

"יש חשיבות גדולה בעצמאותו של רב בישראל ובוודאי הרב הראשי בישראל. יש עליה בניסיונות לקריאת תיגר על מעמד הרבנות הראשית, ונציב תלונות הציבור מצא לנכון לבדוק בצורה כזו או אחרת תלונות כלפי נשיא מועצת הרבנות הרב יוסף על דברים אותם הוא מביע הלכתית. אנחנו מצפים שהרב יאמר את דעתו ההלכתית המבוססת, והיא תשמע גם אם מישהו לא אוהב אותה מסיבות כאלו ואחרות. השימוש בדבריו נעשה על-ידי גורמים שלא קיבלו אף פעם את דברי הרבנות הראשית. יש פה מסע ציד שכל מטרתו היא לפגוע ברבנות, במוסד הרבני וברבנים, דעתם ההלכתית תישאר עצמאית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *