ד"ר סגל מנהל מתחם הקורונה :"ביום שימות החולה הראשון כולם יבינו שאנחנו בברוך גדול"

"תסתכלו בגרפים באיזו מהירות אנשים נדבקים"

ד"ר גדי סגל, הוא המנהל של מחלקה פנימית ט' במרכז הרפואי שיבא, כאשר הוא עצמו גם מנהל את מתחם הבידוד הראשון בישראל שהוקם לקראת חזרתם של הנוסעים מ"ספינת הקורונה".

וכך הוא מתאר את האווירה : "בימים הראשונים הייתה הרגשה שהכל מתנהל באופן שגרתי ופתאום אירוע רודף אירוע. התחלנו מ־11 אנשים שבאו ל'נופש מבצעי'. שניים מהם הפכו לחיוביים. ההיערכות של שיבא היא מאוד אגרסיבית, אבל עכשיו לא בטוח שגם זה מספיק. הכי קשה היא ההרגשה שאנחנו עומדים בפני מפולת שלגים. כל פעם נחצה סף היסטורי שאתה אומר עליו, 'אני לא מאמין שהגעתי לכאן'. כל יום מביא הפתעות חדשות".

ד"ר סגל מדבר על הפחד הגדול שלו : "אני מאוד חושש ממקרה המוות הראשון שנראה בישראל. גם לי וגם לצוות ולכל מי שסביבי ולכל המדינה הזו יש כל הזמן תחושה של 'לי זה לא יקרה'. אבל כשאני מסתכל באתרים שסופרים את מספרי החולים, המבריאים והמתים, ברור לי שזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה גם אצלנו, ואני חושש שזה יקרה בקרוב מאוד. ביום שימות החולה הראשון כולם יבינו שאנחנו בברוך גדול. אנחנו לא ערוכים לזה נפשית".

ד"ר סגל מעביר גם ביקורת על המדינה ועלינו האזרחים : "כולם מדחיקים, גם הרופאים. אנשים שלא מבינים בזה כלום מפרסמים כתבות בשם עצמם ואומרים שזו שפעת קלה. תסתכלו בגרפים באיזו מהירות אנשים נדבקים. שפעת פחות מידבקת, והיא הרבה פחות חידתית. המחלה הזו היא תעלומה. כשימות החולה הראשון בישראל נעבור מהדחקה לכאוס".

על צורת ההתנהלות כלפי החולים :"בית החולים שלנו מתנהל בצורה צבאית, כי למעשה החולים מאושפזים כאן בכפייה אבל עדיין צריך לקבל ולשחרר אותם כמו שצריך. האחיות הן אלה שלוקחות סימנים חיוניים מהחולים והן גם עונות להרבה מאוד בקשות ודרישות שלהם. המתקן הזה מנוהל כמו בית כלא: פותחים דלתות, סוגרים דלתות, מוציאים אנשים החוצה אבל לא נותנים להם לטייל יחד. הם רוצים חלב כזה, פפאיה כזו. יש להם המון דרישות. הם נמצאים כאן בכפייה, ולכן במובן מסוים הם אסירים שלנו. הם מאוד חוששים ומלאי טענות. זה מאוד־מאוד מובן. קחי כל בן אדם, תשימי אותו במצב שבו תקפה אותו מחלה חדשה שמפחידה את כל העולם, ותאסרי עליו לצאת מהחדר ולהיות במגע עם בני אדם – אנשים מתחרפנים מזה".

ולגבי העתיד ד"ר סגל פסימי : "לדעתי, צריך יהיה להשאיר בבית אנשים שנושאים את הנגיף אבל אין להם סימפטומים, ולהעביר לאשפוז רק את החולים. חייבים להכין את המחלקות הפנימיות לקלוט כמות אדירה של חולים, במיוחד מבוגרים. כרגע יש לנו מזל שאנשים עם מחלות כרוניות בגיל 80 לא טסים הרבה, אבל בקרוב מאוד הם יידבקו בארץ. אני לא רואה שמישהו ערוך לזה. משרד הבריאות חייב להקים עוד מתקנים כאלה במהירות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *