ד"ש מזימבבואה: כך הופתע העורך דין החרדי מבני ברק

לראשונה בהיסטוריה – המדינה האפריקאית כוננה יחסים דיפלומטיים עם ישראל: הבוקר התקיים טקס רשמי במשרד החוץ בירושלים ובו הוענק תואר קונסול כבוד של מדינת זימבבואה בישראל לשני ישראלים. הקונסולים שהתמנו הם איש העסקים רוני מוסא ועוה"ד החרדי משה אוסדיטשר.

לראשונה בהיסטוריה – המדינה האפריקאית כוננה יחסים דיפלומטיים עם ישראל: הבוקר התקיים טקס רשמי במשרד החוץ בירושלים ובו הוענק תואר קונסול כבוד של מדינת זימבבואה בישראל לשני ישראלים. הקונסולים שהתמנו הם איש העסקים רוני מוסא ועוה"ד החרדי משה אוסדיטשר.

בשנים האחרונות הם ניהלו קשרים משפטיים ועסקיים עם אנשי עסקים ובכירי ממשל בזימבבואה ודרך כך נוצר להם קשר קרוב עם הנשיא אמרסון דמבודזו מננגגואה המשמש גם כיושב ראש מפלגת השלטון ZANU – האיחוד האפריקאי הלאומי של זימבבואה.

לאחר מכן התעניין הנשיא באפשרות להעניק תואר קונסול של כבוד לעורך הדין אוסדישטר ולאיש העסקים רוני מוסא. ואכן, לפני מספר חודשים הגיעו מסמכי המינוי החתומים על ידי הנשיא לידי עו"ד אוסדיטשר ואיש העסקים רוני מוסא, והבוקר התקיים טקס מינוי רשמי במשרד החוץ בהשתתפות בכירי המשרד.

עד היום לא הייתה בישראל קונסוליה רשמית של מדינת זימבבואה, ושגריר זימבבואה במצרים טיפל גם בנושאים הדיפלומטיים מול מדינת ישראל כגון אשרות כניסה לישראלים המעוניינים לבקר במדינה. 

"הנני נרגש להיות כאן היום, ברגע היסטורי מכונן זה", פתח הקונסול עו"ד אוסדיטשר את דבריו, "בעת טקס מינויי כקונסול כבוד של מדינת זימבבואה בישראל.

טקס זה הינו נדבך נוסף וחשוב בקשר הקיים בין זימבבואה וישראל, שתי מדינות, שתי מעצמות שלכל אחת יש מה לתרום לרעותה.

עתה, ועם בניית נדבך נוסף בין המדינות, אין ספק בליבי כי מציאות זו  תתרום לעתיד חדש משגשג, הן למדינת ישראל והן ליבשת אפריקה כולה.

הוא הוסיף כי הוא "מאמין כי שיתוף הפעולה בין המדינות, תהיה  אבן דרך ועתיד בטוח ומזהיר לשני העמים", שכן "כידוע, לאפריקה משאבי טבע רבים, ולישראל משאבים טכנולוגיים רבים, מפיתוח תחום החקלאות ועד טכנולוגיות סייבר מתקדמות, ובכוונתי, לפתח את האינטרסים לטובת שתי המדינות, לחזק את הקשר המדיני והכלכלי, בדגש על חקלאות, אוכל, אנרגיה, בריאות , ומיזמים עסקיים נוספים".

"כמדומני" אמר אוסדיטשר, "ישראל הנה הפרטנר הנכון ביותר, והמתאים ביותר, לסייע לאתגרים מורכבים אלו".

בהמשך הוא ציטט מפרשת השבוע האחרונה שקראנו פרשת עקב "ארץ אשר אבניה ברזל, ומהרריה תחצוב נחושת". "אבנים זה ברזל?", הוא שאל, "ובכלל ממתי יש ברזל בישראל, הרי הכל מיובא מחו"ל!
על הפסוק הזה, דן התלמוד במסכת סנהדרין, ומצטטת את הנביא ירמיה: "כפטיש יפוצץ סלע"

התלמוד והמפרשים מתחבטים, מה יותר חזק, ברזל או סלע.
מאן דאמר אחד , מביא ראיותיו וטיעוניו לכאן, ומאן דאמר אחר מביא ראיותיו וטיעוניו לשם.
 
כשלמדתי את התלמוד, היתה לי קושיה, לא הבנתי בכלל את מהות הויכוח… הרי כידוע הגמ' עוסקת בעניינים ערכיים, מהותיים ומשמעותיים…
וכי מה משנה, מה יותר חזק.. "פטיש"  או "סלע"..???

נדמה לי, קהל נכבד, כי מהות הוויכוח מייצגת באופן מטאפורי את היכולות, המשאבים והתכונות של מדינת ישראל ומדינת זימבבואה. "סלע" זו יצירה טבעית אשר יצר אלוקים, ואינה מעשה בשר ודם.

מאידך, "פטיש" זו יצירה מעשה ידי אדם, הפטיש נוצר ע"י אש והיתוך הברזל לעץ.

על כן, הוויכוח התלמודי עוסק בשאלה: מה חשוב יותר תפיסת העולם היצירתית הטבעית או תפיסת העולם האנושית- הטכנולוגית?! האם "הסלע" או "הפטיש"?! קשה מאוד להכריע בוויכוח הזה".

לדבריו, " שתי המדינות אשר משלבות באופן מופתי את היצירות הללו זו מדינת ישראל ומדינת זימבבואה: מדינת ישראל עוסקת בחדשנות, פיתוחים, וקידמה, ומדינת זימבבואה בטבע, במשאבים ואוצרות בתוליים. על כן אומר הפסוק: "ארץ אשר אבניה – ברזל". השאיפה הינה לחבר בין שתי תפיסות העולם, בין הטבע…האבן… לקדמה…החדשנות…פטיש הברזל.

חיבור שכזה- היא היצירה המושלמת האוניברסאלית- היצירה שבאה לידי ביטוי בחיבור בין שתי העמים והמדינות הללו, ישראל זימבבואה".

מייד בסיום טקס מינויו של עו"ד אוסדיטשר לקונסול כבוד של זימבבואה בישראל, הוא נסע להשתטח על קבר אביו כדי לקבל סייעתא דשמייא במסעו העסקי והדיפלומטי באפריקה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. רק כסף מחבר שכנזים לשחורים

    האמת כואבת

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב