ד״ר יואב יחזקאלי ממקימי צוות הטיפול במגפות: "אנחנו לא נמצאים בגל שני"

"אפשר לבטל את חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח"

לנוכח הביקורת הקשה המופנת כלפי אכיפת הנחיות משרד הבריאות, מסתבר שלא כולם תמימי דעים ביחס למסיכה.

רק אמש נתבשרנו שקבינט הקורונה החליט להגדיל את הקנס בשל אי חבישת מסיכה במרחב הציבורי מ200 שקלים ל500 שקלים מתוך מחשבה שזה אכן ירתיע ובמקביל זה יגרום לירידה בכמות הנדבקים.

ד״ר יואב יחזקאלי ממקימי צוות הטיפול במגפות, חושב קצת אחרת בנושא זה ואומר הבוקר לזיגמן ב׳קול ברמה׳: "ההחלטות שמתקבלות בקבינט הקורונה לא מספקות אותי. האכיפה משיגה ציות לזמן קצר ולא לטווח הארוך כי אנשים לא מבינים. אפשר לבטל את חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח, בחוץ כמעט ולא נדבקים, ומנגד להקפיד יותר בתוך חללים סגורים".

יש לו גם ביקורת לא פשוטה על הממשלה שלדעתו אחראית על תוצאות העליה במספר החולים בעת הזו: "ממשלת ישראל לא מספיק שקופה לציבור. פחד אינו מייצר שיתןף פעולה, צריך לבנות אמון מול הציבור. חלק גדול מהאמון אבד כשהציגו לנו תרחישי אימים שאין להם בסיס. אנחנו לא נמצאים בגל שני אלא עליה מסוימת שהיתה צפויה בעקבות ההקלות, זאת לא קטסטרופה".

לעומתו אמש במהדורה המרכזית בהגשת גלסנר, אמר ד"ר אשר שלמון מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות: "למסכה יש תפקיד להגן על אדם שנדבק ולא מודע לזה, מלהדביק אחרים. ישנם אנשים המסוגלים להדביק יותר מ 200 אנשים".

הוא גם היה סקפטי ביחס ליכולת עצירה של מספר הנדבקים:
"יש מגמת עליה שמתרחשת כבר כמה שבועות . השאלה אם אנחנו בקפיצות מסוימות מצליחים לעצור את זה או שנראה התפשטות חמורה יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *