הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה/ דנה ורון

רגע לפני ששר המשפטים אוחנה עוזב את התפקיד שלו,

אז רגע לפני ששר המשפטים אוחנה עוזב את התפקיד שלו, הוא מספר לנו שמערכת המשפט בישראל מלאה בחולי, בנקמנות, בהעדר שקיפות, בריקבון מתקדם ובעוד כמה תארים שממש לא כיף לנו לשמוע.

פתאום מגלים על היועץ המשפטי לממשלה, דברים שהיו אמורים להדאיג את כולנו, דברים שהיו אמורים להיות רעידת אדמה בעולם התקשורת, בעולם המשפט, בעולם בכלל, אבל כשמדיניות ״רק לא ביבי״ היא זו שמנהלת את העסק נראה שגם השערוריות הגדולות ביותר עוברות פתאום בקול דממה דקה.
נו באמת, למי איכפת ממערכת משפט מקולקלת כשלרדוף את ביבי עד בוש זו המטרה העיקרית?

ובזמן הזה כשמערכות המשפט נגועות עמוק מאוד בניגוד עניינים ובשיקולים זרים מבקר המדינה שלנו עסוק בלינבור ובלבקר נושאים קצת יותר פוטוגניים לביקורת.

החינוך החרדי, מחדלי משרד הבריאות, והאמת? זה לא מפתיע, כבר במסכת סוטה מגלים לנו חכמינו זכרונם לברכה שבעיקבתא דמשיחא ״המלכות תהפך למינות, ובית ועד יהיה לזנות״ הכל מכור מראש, הכל מלא עיגולי פניות, שיקולים זרים ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים ובתוך כל העיוות הזה שמתחפש ללוחם צדק לא נשאר לנו אלא להמשיך ולהתפלל בכוונה: הָשִׁיבָה שׁוֹפְטֵינוּ כְּבָרִאשׁוֹנָה, וְיוֹעֲצֵינוּ כְּבַתְּחִלָּה, וְהָסֵר מִמֶּנּוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה וּמְלוֹךְ עָלֵינוּ אַתָּה ה' לְבַדְּךָ בְּרַחֲמִים, בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט. בָּרוּךְ אַתָּה ה', מֶלֶךְ אוֹהֵב צְדָקָה וּמִשְׁפָּט. גם אנחנו אוהבים צדקה ומשפט. משפט של אמת, נקי, אלוקי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *