"האבא כמעט התעלף. הם איבדו ילדה מבחינה רוחנית"

יהודה פריד, פרקליטה של הילדה החרדית שהותקפה במודיעין עילית התייחס בראיון לרדיו ללא הפסקה לחקירה ולמצבה של הילדה

יהודה פריד, פרקליטה של הילדה החרדית שהותקפה במודיעין עילית התייחס בראיון לרדיו ללא הפסקה לחקירה ולמצבה של הילדה. "נכנסתי לפרשה הזו אחרי שהאזנתי לתוכנית שלכם ב-103fm. כמעט ומעולם לא ייצגתי נפגעי עבירה שכזאת, אמר עורך הדין שמתעסק בעיקר בהגנה על תוקפים אך החלטתי להיכנס לתיק הזה בכל הכוח אחרי ששמעתי את ינון שבוע שעבר תוהה איך יתכן שסיפור כזה הגיע רק לעמוד 12 בעיתון. אתם הייתם הטריגר.

לדבריו, "הדיון הלאומני לא מעניין אותי ולא מעניין את המשפחה. הדבר היחיד שמעניין הוא לתפוס את האשם ולהעמיד אותו לדין על הפשע הנורא שביצע. היו כל מיני גורמים שניסו לנצל את הסיטואציה אך אני בתפקידי כדי לתת מענה מקצועי ולא כדי לקדם אינטרס פוליטי כזה או אחר. אותנו לא מעניין אם הוא ערבי, נוצרי, מוסלמי או דרוזי. המשפחה רוצה שהאשם ייענש על מעשיו".

בנוגע לבדיקה הרפואית שעברה יש הבדלי גרסאות. טוענים שהיא לא עברה בדיקה כפי שנדרש משפטית.

"אם היא הייתה עוברת את הבדיקה המדוברת – זה היה תיק סגור. יום לאחר מקרה האם זיהתה דימום וראתה את הפגיעה שאין עליה עוררין. היא פנתה לרב הקהילה שאמר לה שתגיע למחרת בבוקר לקופת החולים לביקור אצל רופאת המשפחה. רופאת המשפחה הייתה צריכה לדווח מיד על המקרה ולהפנות את הילדה לרופאים המומחים במיון ילדים וחדר הטראומה. יחד עם זאת הרופאה כן הוציאה דו"ח רפואי שמוכיח את הפגיעה.

יש גם שאלות בנוגע לזיהוי החשוד.

"הילדה מסרה במשך ארבע חקירות שונות זיהוי ודאי של הנאשם. זה נאשם שמוכר לה והיה בבית הספר. מה יש כאן להתבלבל? היא גם מסרה פרטים מדויקים על הדירה, על אגרטל הפרחים וכולם תואמים לזירה".

"הילדה הלכה בשבילים לא מסומנים"

שמענו ב'רשת 13' על אישה שטענה שבזמן המעשה, כפי שמתואר בכתב האישום, החשוד בכלל שהה בביתה. היא שבה וחוזרת על הדברים. איך ייתכן שהאיש גרר ילדה בת שבע לאור יום ואף אחד לא ראה?
"גם אני שאלתי את השאלה הזו עוד לפני שקיבלתי לידי את התיק. לא צריך לתת לעובדות לקלקל את הסיפור. בית הספר נמצא במקום הררי ולא מדובר ברחוב הומי אדם. הילדה הלכה בשבילים לא מסומנים ושם לכאורה הוא ערב לה וחטף אותה. הנאשם אף עבר פוליגרף ויצא דובר שקר גם בשאלה 'האם פגעת בילדה'".

הילדה מתארת שעוד שני אנשים תפסו אותה. עד כמה זה אמין? איפה הם? ואיך לא הגיעו אליהם?

"אלו שאלות מעולות שאין לי תשובה עליהן. הילדה סיפרה את גרסתה ובכל ימי חיי לא ראיתי ילדים שמשקרים בחקירות. אין לה מניע לשקר. היא תיארה את הדברים כפי שהיא ראתה. למה המשטרה והשב"כ לא תפסו חשודים נוספים? אינני יודע. ברגע שיתפסו את השניים הסיפור הזה ייגמר. אני אפילו לא יודע לומר אם מדובר ביהודים או ערבים שעזרו לחשוד. כן כואבת לי הבטן בנוגע לבעלת הדירה שטוענת שהחשוד היה אצלה. היה קשר תעסוקתי בינה לבין החשוד והקטע הזה לא עובר לי טוב בבטן".

יש סיכוי שהחשוד ישוחרר ביום שלישי כי החקירה חלשה?

"אינני יודע. ביום חמישי בערב היינו במחנה עופר ונפגשנו עם התובע הצבאי הראשי, התובע של יהודה ושומרון ועם עורך הדין מטעם הפרקליטות הצבאית שמלווה את התיק. הם עומדים כחומה בצורה מאחורי התיק הזה וטוענים שאת כל המורכבויות שמתפרסמות כעת ידעו לפני כן וכי הם הגישו כתב אישום שהם מאמינים בו".

אתה מעלה על הדעת שהוא ישוחרר?

"אני לא מצליח לחשוב על דבר כזה. המשטרה כבר אמרה שגם אם הוא ישוחרר הוא ימשיך להיות בגדר חשוד ופעולות החקירה ימשכו. אני לא יודע מה קרה בתיק הזה ומה הדרמה שהתחוללה. אותן הראיות היו ערב כתב האישום ובכל זאת הוא הפך מחשוד לנאשם. הוא עבר את מבחן הפרקליטות במדינה שסוגרת היום אחוזים גבוהים של עבירות כאלו".

פגשת את הילדה?

"לא. זה לא מתאים. פגשתי את ההורים. ההורים במצב קשה מאוד. הם מרוסקים. האבא כמעט התעלף אצלנו במשרד. הם איבדו ילדה מבחינה רוחנית. נקווה שהצדק ייצא לאור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *