האדמו"ר מבעלזא אושפז לפני כחודשיים בביתו במצב קשה

מכחישי קורונה: מקור המעורה בפרטים, סיפר ל'הארץ' כי רמת ריווי החמצן בדם שלו ירדה ל-82-81 – רמה בה מצב החולה מוגדר קשה וזקוק להנשמה. רופא מהדסה שהגיע לביתו של האדמו"ר הורה על פינויו לבית החולים, שנערך לקליטתו. ואולם, ברגע האחרון, לאחר שדווח ב-ynet כי בית החולים נערך לטפל באדמו"ר, החליטו כמה ממקורביו שהרב יטופל בביתו

לפני כחודשיים פורסם בוינט כי האדמו"ר מבעלזא נדבק בקורונה והוא שקל להתפנות לבית החולים הדסה. בחסידות בעלזא הוציאו הכחשה גורפת, אבל מאז כבר התרוצצו שמועת כי מצבו היה קשה. היום מפרסם אהרן רבינוביץ בהארץ כי הרבה מבעלזא סירב להתפנות לבית החולים חרף מצבו הקשה, ולביתו הגיעו רופא ואנשי צוות שטיפלו בו מסביב לשעון. מנכ"ל ומנהל בית החולים ידעו על הטיפול והתעדכנו באופן שוטף במצבו של הרב.

על פי הדיווח בהארץ, כחלק מהטיפול אובזר בית האדמו"ר בכל הציוד הרפואי הנדרש, וחדרו הפך למעין חדר טיפול נמרץ. בטיפול היו מעורבים באופן שוטף מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, ומנהל בית החולים, פרופ' יורם וייס.

מקור המעורה בפרטים, סיפר להארץ כי רמת ריווי החמצן בדם שלו ירדה ל-82-81 – רמה בה מצב החולה מוגדר קשה וזקוק להנשמה. רופא מהדסה שהגיע לביתו של האדמו"ר הורה על פינויו לבית החולים, שנערך לקליטתו. ואולם, ברגע האחרון, לאחר שדווח ב-ynet כי בית החולים נערך לטפל באדמו"ר, החליטו כמה ממקורביו שהרב יטופל בביתו.

פרופ' רוטשטיין ופרופ' וייס התעדכנו מדי יום בטיפול הרפואי, ומצד האדמו"ר היו מעורבים בהליך מיכאל פירר, עסקן רפואי מקושר המקורב מאוד לאדמו"ר ואחיו של אלימלך פירר – מהיועצים הרפואיים המוכרים בישראל, ואהרל'ה פריד, הנחשב לגורם חזק בבית החולים הדסה. "הוא קיבל טיפול 'טראמפ', VIP, מה שאזרח מהשורה לא מקבל", אמר מקור המעורה בפרטים.

בהדסה טוענים כי הקימו לו "סוג של טיפול נמרץ בבית". אלא שלבסוף, האדמו"ר לא נזקק להנשמה אלא רק למחולל חמצן ולטיפול תרופתי. "זו החלטה מאוד לא פשוטה שלא לאשפז אדם כזה", אמר המקור. "זו אתיקה מקצועית שגובלת בהפקרות".

מנכ"ל הדסה רוטשטיין אמר ל"הארץ" כי "המנהג שלנו בהדסה, לפחות מאז שאני פה, שאצלנו כל אדם הוא בן אדם, וכל אחד יקבל את הטיפול כאילו הוא המטופל היחידי שלנו. המדיניות הזאת עושה את שלה – גם בתוך בית החולים וגם מחוץ לבית החולים". רוטשטיין אמר כי הוא "חושב שזו מדיניות נכונה שבית החולים שם את האינטרס של החולה מעל האינטרס שלו עצמו".

כזכור, אתמול פורסמה בכלי תקשורת הקלטה בה נשמע האדמו"ר מורה לחסידיו להמשיך בשגרה מבלי להקפיד על ההנחיות. בקלטת האדמו"ר תוקף את הרבנים החרדים, שמורים לשמור על ההנחיות. "כל רב מתערב ואומר דעות ונותן עצות, וכל אחד מחזיק את התורה בכיס שלו", אמר. לדבריו, "הרבנים רוצים למצוא חן בעיני הרשויות והרשויות רוצות למצוא חן בעיני הרבנים. זה לא הפתרון. צריך לנהוג כפי שנהגנו עד היום והשם יעזור שלא יהיה נזק". בקרית בעלז מתו עד כה שמונה אנשים מקורונה, מתוך שכונה של כעשרת אלפים איש.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *