ה"אולטימטום" של שקד ל'בית היהודי': ראשות הרשימה, וריצ'רץ' עם 'הימין החדש'

בנט ושקד איימו כי ירוצו לבד במסגרת הימין החדש – אם לא תקבל שקד את המקום הראשון ברשימה המאוחדת, ואם לא ישובצו בה אנשי הימין החדש במתכונת "ריצ'רץ'".

בעקבות פגישתם המשותפת אמש של נפתלי בנט ואיילת שקד, באיחוד מפלגות הימין טוענים כי השניים העבירו להם מעין "אולטימטום". כך לפי פרסום הבוקר של זאב קם ברשת ב'.

לפי הנטען באיחוד מפלגות הימין, בנט ושקד אמרו כי ירוצו לבד במסגרת הימין החדש – אם לא תקבל שקד את המקום הראשון ברשימה המאוחדת, ואם לא ישובצו בה אנשי הימין החדש במתכונת "ריצ'רץ'".

מאידך, בנט ושקד מכחישים שהציבו אולטימטום, אך מודים שיש פערים גדולים מאוד בין הצדדים. כך או כך, בשלב זה אין הסכמה על התנאים לאיחוד, ואפשרות של ריצה נפרדת עדיין נמצאת על הפרק.

גורם המעורב בפרטי הפגישה אמש, אמר הבוקר כי בנט דחק בשקד ללכת בכיוון של ימין ליברלי הכולל את מצביעי ימין חדש, פייגלין, כחלון ומאוכזבי נתניהו. בנט משוכנע כי ציבור זה עשוי להביא להם שישה עד שבעה מושבים בכנסת הבאה. שקד, מצידה, דרשה מבנט להתאחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי והביעה חשש שגם הפעם, בהתמודדות של מפלגת הימין חדש, הם לא יעברו את אחוז החסימה.

מצד שני, באיחוד מפלגות הימין עדיין משמיעים קולות בעד החיבור עם בנט ושקד, למרות שהשניים עזבו את המפלגה לפני מערכת הבחירות הקודמת, אך בכל הנוגע לאפשרות ששקד תעמוד בראש – העמדות לא ברורות.

ח"כ מוטי יוגב אמר הבוקר בריאיון לרשת ב': "אני קורא לכולנו שנחזור ונשב יחדיו מתוך ענווה, מתוך כנות ואיזונים בין המפלגות, ונחבר יחד את הרשימה שתביא את מירב התמיכה הציבורית".

יוגב גם מתח ביקורת מרומזת נגד בנט, והקולות בעד ריצה בשתי רשימות נפרדות: "אני חושב שיש בזה חוסר אחריות. המחלוקת הזאת לא הגבירה את כוחנו, הפוך מכך. התוצאות של הבחירות האחרונות הן איבוד של כרבע מיליון קולות בימין והקטנת כוח השפעתנו בציבוריות ובפוליטיקה הישראלית, על זה צריך לחזור?".

על זהות האדם שיעמוד בראש הרשימה מאוחדת, אמר יוגב: "אני חושב שבראש הרשימה הציונית–דתית צריך לעמוד אדם ציוני–דתי. בחרנו בשר החינוך הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי והסיעה המשותפת עם האיחוד הלאומי, איילת שקד מוערכת מאוד בעיניי, לא רק בעיניי, ואת המיקומים צריך לסגור בחדרי החדרים ולא בתקשורת".

מנגד, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר בריאיון לקלמן-ליברמן עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב: "אני כבר אמרתי – צריך לעשות סקר, ומי שמביא יותר מנדטים צריך לעמוד בראש הרשימה המאוחדת. האיחוד הזה איננו של הציונות הדתית בלבד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *