האוניברסיטה העברית הפכה לטמפל רפורמי – דב הלברטל

אלא שלאחרונה, האוירה הליברלית חודרת גם לשם. בתפילת מנחה, אליה אני מזדמן, התחילה אשה לומר את הקדיש יתום בסוף התפילה. לא כמקרה חד פעמי, אלא באופן יום יומי. למותר לציין, שלא מדובר באשה צדקנית ממאה שערים, אלא בסוג של אשה ליברלית

בית הכנסת הגדול והמרשים באוניברסיטה העברית בהר הצופים, המשקיף אל הרב הבית, הוקם על ידי משפחת הכט כבית כנסת אורתודוכסי. כך נכתב במפורש בחוזה עם האוניברסיטה. וכך הוא נוהל במשך שנים רבות.

אלא שלאחרונה, האוירה הליברלית חודרת גם לשם. בתפילת מנחה, אליה אני מזדמן, התחילה אשה לומר את הקדיש יתום בסוף התפילה. לא כמקרה חד פעמי, אלא באופן יום יומי. למותר לציין, שלא מדובר באשה צדקנית ממאה שערים, אלא בסוג של אשה ליברלית.

היום, כמו במקרים אחרים, עזבתי את המקום לפני הקדיש, באופן מופגן. לא מדי מופגן, אבל בולט. הערתי גם לאחד המרצים שעמד בדרכי, שהמקום הופך להיות רפורמי. אחראי הדת על המקום, צעק עלי ואמר לי שאבדוק בפסקו של הרב פיינשטיין בעניין.

אין צורך לבדוק בשום פסק של הרב פיינשטיין. אם הוא היה שם, הוא היה עושה הכל כדי לפטר את אחראי הדת, ומתריע ונוזף בנשיאות האוניברסיטה.

האשה הפרובוקטיבית עומדת בעזרת נשים. יש מי שאומר קדיש גם אצל הגברים. אבל קולה של האשה נשמע היטב. מה שמזעזע, היא העובדה שציבור המתפללים, המורכב מלא מעט ספרדים
דתיים אורתודוכסים שורשיים, שלא כמו חלק מהמרצים והסטודנטים האשכנזים הליברלים, לא פוצים פה ולא מוחים. זה הופך לנורמה.

האוניברסיטה מרגילה אותנו לרוח הרפורמית. לדידם, אין שום בעיה שנשים יאמרו קדיש בתפילה. בהיותי סטודנט שם, אף אחת מעיזה לנהוג כך. אז גם לא היו נשים פרוצות כאלה. וגם לא היו לא אחראים על דת המוחדרים ברוח ליברלית, ובעזות מצח מאפשרים להנחיל את רוח הכפירה הזו, בבית הכנסת האותודוכסי.

אני מכיר גם את פסקו של הרב פיינשטיין בנושא, ויודע גם שהיו מקרים בנשים צדקניות, שלא היה בן זכר במשפחה שיאמר קדיש, והן אמרו. מקרים בודדים כאלה בעבר. אלה היו הנשים הצדקניות של פעם. היום זה לא יקרה, כי ברוח הפמינזים הנלוז החודר בכל פנה, ברור שאמירת קדיש על ידי אשה, היא פרובוקציה פמיניסטית, ואין לה דבר וחצי דבר עם יראת השמים של הנשים הצדקניות.

האשה המחוצפת האומרת קדיש בכל יום בתפילת מנחה, באישור האחראי על הדת בבית הכנסת, וכנראה באישור רשויות האוניברסיטה, מדרדרת את המקום הקדוש לאופי של טמפל רפורמי. אגב, שמעתי שגם בקמפוס של האוניברסיטה בגבעת רם, נשים החלו להגיד קדיש.

בתפילות השונות הנערכות באוניברסיטה, משתתפים מאות סטודנטים ומרצים. גם סטודנטיות דתיות או מסורתיות.
קהל המתפללים הרופס לצערי, לא יעיז לצאת נגד התופעה. הצעד הבא יהיה, דרישה מצד סטודנטיות לבטל את עזרת הנשים. כך הופכים הסטודנטים והעובדים לסמרטוטים כנועים בפני רשויות האוניברסיטה. הם עוד יתרגלו לפמיניזם הבוטה והרפורמי, ועוד יחדירו את זה בקהילותיהם האורתודוכסיות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *