האו״ם מציין 40 שנה להסכם השלום בין ישראל ומצרים

במסגרת האירוע נפתחה תערוכת תמונות המתעדות רגעים מיוחדים בכינון הסכם השלום

במטה האו״ם נערך אמש (רביעי) אירוע חגיגי לרגל 40 שנה לחתימה על הסכם השלום בין ישראל ומצרים. מאחורי היוזמה עומד שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, יחד עם מרכז מורשת בגין בירושלים. לאירוע הגיע השליח האמריקאי למזה״ת, ג׳ייסון גרינבלט, וסגן השגריר המצרי באו״ם. עוד נכחו באירוע דיפלומטים מרחבי העולם לצד מנהיגים מהקהילה היהודית בארה״ב וארגונים פרו-ישראליים.

במסגרת האירוע נפתחה תערוכת תמונות המתעדות רגעים מיוחדים בכינון הסכם השלום וזו תוצג במשך שבוע במטה הארגון בניו יורק. בין התמונות שמוצגות בתערוכה: הביקור ההיסטורי של סאדאת בכנסת, רגעי החתימה בבית הלבן ומאחורי הקלעים של היחסים בין המנהיגים בגין וסאדאת.

השגריר דנון: ״הסכם השלום רב השנים תרם לשתי המדינות ומוכיח כי ישראל דבקה ברצונה לשלום במזרח התיכון. האיום על שלום אזורי לא מגיע מישראל אלא ממנהיגים המסרבים להניח את החרב ובוחרים בטרור ושנאה על פני יצירת עתיד טוב יותר״.

הרצל מקוב, ראש מרכז מורשת בגין: "40 שנים חלפו מאז לחיצת היד המשולשת באירוע בו נחתם חוזה השלום בין מצרים וישראל. בפרספקטיבה של 40 שנה אחרי, ניכרת חשיבותו ההסטורית של הסכם זה. הסכם השלום עדיין שריר וקיים אל מול התהפוכות והשינויים במזרח התיכון. ישראל ומצרים הפכו מיריבות מרות לשותפות אסטרטגיות. אנו גאים לפתוח תערוכה זו לראשונה במסדרונות האו"ם בסיוע השגריר דנון. תערוכה המשקפת את גדולתם של מנהיגים במאמץ לשלום על אף כל הקשיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *