האיומים עזרו: האתיופים נשארו בבית

יממה לאחר המחאה שכללה הרס וחורבן וחסימות כבישים בכל רחבי המדינה, נדמה כי איומי המשטרה הצליחו להרתיע את האתיופים שהחליטו להשאר בבית ולא לחסום את כבישי ישראל. כוחות גדולים של משטרה פרוסים ברחבי המדינה, ומונעים ממפגינים לחסום את הצירים המרכזיים

יממה לאחר המחאה שכללה הרס וחורבן וחסימות כבישים בכל רחבי המדינה, נדמה כי איומי המשטרה הצליחו להרתיע את האתיופים שהחליטו להשאר בבית ולא לחסום את כבישי ישראל. כוחות גדולים של משטרה פרוסים ברחבי המדינה, ומונעים ממפגינים לחסום את הצירים המרכזיים.

"יש סיכוי גבוה שרוב ההפגנות היום יתבטלו", אומר אחד ממובילי המחאה, לערוץ 2. "יכול להיות שיהיו הפגנות, אבל מה שמסתמן כרגע זה שראש ממשלת ישראל הכריז על 'מבצע צוק איתן' על יוצאי אתיופיה מבחינת הרשויות כל האמצעים כשרים".

"ראש הממשלה התיר את דמנו", הטיח הפעיל. "לא ניתן לילדים ולצעירים בקהילה להיות שק החבטות. נשקול את הצעדים, אנחנו נגד אלימות".

אבי יאלו, מפגין נוסף מעריך שיהיה יום שקט יותר. "באזור הצפון ובעיקר במקומות קטנים כנראה יהיו הפגנות, אבל באזור תל אביב כנראה שלא", הוא אומר. "אתמול באנו ואמרנו אמירה מאוד נוקבת וחד משמעית – הממשלה יכולה לקחת ולתרגם אותה למעשים פרקטיים או להתעלם. אם יתעלמו מהזעקה, נמשיך למחות".

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ מפכל המשטרה ניצב מוטי כהן קיימו מפגש עם נציגים בכירים של קהילת יוצאי אתיופיה יחד סמפכ״ל המשטרה ופיקוד משטרת ישראל והמשרד לבטחון הפנים במטרה להידבר ולקיים שיח משותף עם הקהילה במטרה לנסות ולמנוע אלימות ופגיעה בנפש בהפגנות ובמחאת הקהילה

נציגי הקהילה, השר לבטחון הפנים ומ"מ מפכל המשטרה סיכמו להמשיך בהידברות ולדון בטענות ובהצעות שעלו במסגרת המפגש וכן יצאו בקריאה משותפת לציבור המוחים: "כן למחאה, לא לאלימות"!

השר לבטחון הפנים ארדן התחייב בפני הפורום להקים במשטרה גוף שיפקח על הטיפול המשמעתי בגילויי גזענות של שוטרים על מנת לוודא כי התנהגות פסולה מעין זו תטופל במלוא החומרה בכל רמות הפיקוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *