האם בקרוב יחתמו עסקאות סחר בין בני ברק לריאד?

 

ההתחממות ביחסים בין ישראל למדינות המפרץ, הפכה לאחד הנושאים החשובים בתחום המדיני בשנה האחרונה. לפי דו"ח בינלאומי שפורסם בחודשים האחרונים עולה כי במקרה שישראל תכונן יחסים רשמיים עם המפרץ, נאמר בדו"ח, המסחר עשוי להגיע להיקף של 25 מיליארדי דולרים. כעת גם אנשי עסקים מהציבור החרדי מנסים ליהנות מפירות ההתחממות.

במפגש מרתק שנערך ב'מרכז אחים ליזמות ועסקים' בבני ברק, נחשפו אנשי עסקים ויזמים חרדים לאפשרויות המסחר המגוונות שניתן לקיים עם מקביליהם במדינות ערב ובעיקר במדינות המפרץ. את הדיון הוביל מר רוני כהן מנכ"ל חברת פאידה המחברת בין אנשי עסקים ויזמים ישראלים למשקיעים וסוחרים ממדינות ערב.

כהן, ששימש במגוון תפקידים רגישים במערכת הבטחון ובכללם בגופי המודיעין, שיתף את הנוכחים בהזדמנויות העסקיות הרבות שמאפשרות לאנשי עסקים ישראלים לחבור לשותפים או למשקיעים ערבים. לדבריו מדינות המפרץ שמאופיינות בעושר רב בגלל מרבצי הנפט שנמצאים בתחומן, שואפות להפחית את התלות הכלכלית בנפט ולמצוא אפיקים כלכליים יציבים אחרים. "הערבים במפרץ מחפשים להשקיע בהייטק, תשתיות חכמות, אנרגיות חלופיות ותחומים דומים שיניבו להם הכנסות עתידיות גם כשעתודות הנפט יצטמצמו", אמר כהן.

המפגש כלל סקירה מקיפה של הכלכלות השונות, ודיון עם אנשי העסקים והיזמים החרדים חברי מתחם אחים על האתגרים הבטחוניים והכלכליים הכרוכים בעסקים מסוג זה. כהן, מצידו חשף שיטות וטיפים להתנהלות מול אנשי עסקים ערבים, כיצד לרכוש את אמונם ומה הם הדרכים הנכונות לסגור עסקאות מוצלחות.

המפגש נערך במסגרת 'סמארטי' מיזם התוכן לאנשי עסקים חרדים, שעורך הרצאות מעשירות ותוכן עסקי באווירה חרדית.

לדברי אהרון גפני מנכ"ל מרכז אחים ליזמות ועסקים: "מרכז אחים קנה לעצמו שם של מתחם המספק אווירה עסקית ברמה הכי מקצועית שיש, עם שמירה על אורח חיים חרדי מוקפד. בדומה למיזמים שקיימים בעולם העסקי, גם מיזם 'סמארטי' הפועל במרכז אחים ומחוצה לו, מאפשר לאנשי עסקים חרדים להיפגש עם עולמות מסחר חדשים, להרחיב אופקים ולהעשיר את הידע המקצועי, אך באווירה חרדית הולמת וראויה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *