האם 'המוסד' גונב ציוד ברחבי העולם בכדי להילחם בקורונה?

"אנשים מתים כי חסר ציוד. בישראל לא יהיה חסר לאנשים"

נוכח המרדף הבלתי נגמר אחרי חומרי בדיקה לקורונה, מכשור רפואי להצלת חיי החולים ואף אמצעי מיגון שונים, מסתבר שלא אחת מדינת ישראל באמצעות זרועותיה השונות ביניהן המוסד נאלצת לנקוט באמצעים שביום יום אינם מוגדרים כ"חוקיים".

לא אחת בכדי לעמוד בדרישות ההולכות וגדלות למוצרים הללו מרחבי המדינה, ישנו צורך בדרכים מיוחדות, בכדי להשיג את המוצרים מצילי החיים.

שר הביטחון נפתלי בנט, בראיון שערך בערוצי התקשורת השונים, נשאל מפורשות האם המוסד גנב ציוד והשיב: "אני כמובן לא אענה על זה, כולנו עובדים בצורה אגרסיבית, מתוחכמת. יש המון יצירתיות, בהסבת מכונות, הייתי ביחידות כאלה".

בהודעות הרשמיות של המדינה נמסר כבר בעבר כי המוסד הביא לישראל מכונות הנשמה ועוד מיליוני מסכות כירורגיות ועשרות אלפי מסכות N95.

היעד המרכזי שלי הוא הצטיידות ומוכנות לקראת תרחישים יותר חמורים", כך אומר ראש המוסד יוסי כהן.

ראש המוסד גם הוא רומז לפעילות יצירתית במיוחד בדרך להשגת "רשימת המכולת" של המדינה במלחמתה בקורונה: "כולל הדברים שאנחנו חושבים שרק אנחנו מסוגלים להם".

בכיר אחר במוסד אומר: "אנחנו מפעילים קשרים מיוחדים שלנו בשביל לנצח בתחרות ואולי לעשות מה שכל העולם עושה – לשים יד על מלאים שמישהו אחר הזמין אותם".

"יש אלפי לידים. מהבוקר היה לנו מעל 2000 לידים שונים. חלקם שרלטנים, חלקם אמיתיים, וחלקם אמיתיים רק שמישהו היה זריז מאתנו והספיק לשים יד על הסחורה, ממשלה אחרת. היתה לנו מדינה באירופה שמשאיות שלנו הגיעו לדלת המפעל ומדינה אחרת באירופה"…

כך אפשר להבין איזו מלחמה מתנהלת מאחורי הקלעים בין מדינות העולם על השגת המוצרים שיכולים ליצור את השינוי במגמות הקשות של הקורונה.

את דבריו מסיים הבכיר במוסד: "היום אני בטוח שנעבור את הדבר הזה אחרת לגמרי. לא הייתי יכול להגיד את הדבר הזה לפני שלושה או ארבעה ימים. היום אני מרגיש מאוד בנוח להגיד שציוד רפואי, ציוד מיגון, ציוד הנשמה, לא יהיה חסר".

ומדגיש: "לא יהיה חסר לאזרחי ישראל. בעולם בכלל יהיה חסר הרבה. אנשים מתים כי חסר ציוד. בישראל לא יהיה חסר לאנשים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *